۱۵۵ پروانه بهره‌برداری با ظرفیت اشتغال سه‌هزار نفر در قم صادر شد
۱۵۵ پروانه بهره‌برداری با ظرفیت اشتغال سه‌هزار نفر در قم صادر شد
اکبرابدالی ، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:‌ طی یک سال سپری شده از آغاز به کار دولت سیزدهم، ۱۵۵ پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای با ظرفیت ایجاد اشتغال برای سه‌هزار و ۴۰۳ نفر در بخش صنعت قم صادر گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، اکبر ابدالی بیان کرد: در این مدت، تعداد ۹۱ فقره پروانه‌ بهره‌برداری ایجادی با هفت‌ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۲۶۹ نفر و تعداد ۶۴ فقره پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای با پنج‌هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۱۳۴ نفر صادر شده‌است و در مجموع تعداد ۲ هزار و ۲۳۰ فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی ۶۱ هزار و ۳۱۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۸۹ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال در استان موجود است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تعداد ۵۷۵ فقره جواز تاسیس ایجادی با ۱۲۱ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۱۱ هزار و ۱۰ نفر و نیز ۳۹ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای با ۳۹‌ هزار و چهار میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۵۲۱ نفر صادر شده‌است و در مجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان یک‌هزار و ۸۲۲ مجوز با پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۴۳ هزار و ۷۶۷ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۷۹ هزار و و ۹۴۴ میلیارد ریال می‌باشد که این شاخص بیانگر میل و رغبت به سرمایه‌گذاری جدید در استان است.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده در بخش معادن قم در یک‌سال گذشته، گفت:‌ طی مدت یاد شده ۹ پروانه بهره‌بردای در بخش معدن با ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۴ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۳۹ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال و نیز ۶ پروانه اکتشاف و ۲ گواهی کشف در بخش معدن استان صادر شده‌است.

ابدالی با بیان این که آمار عملکرد بخش‌های مختلف صنعت،‌ معدن و تجارت استان در یک‌سال‌گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل روند رو به رشد قابل ملاحظه‌ای دارد، ادامه داد: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم،‌ ۲۸۲ هزار تُن کالا به ارزش ۲۵۷ میلیون دلار از قم صادر و نیز ۴۹ هزار تُن کالا به ارزش ۲۵۱ میلیون دلار به گمرکات استان وارد شده‌است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که کل تعداد پروانه کسب استان در حال حاضر چهار هزار و ۹۴۴ مورد است، بیان کرد: صدور سه هزار و ۲۰۰ پروانه کسب صنفی در استان قم با ایجاد اشتغال برای هشت هزار نفر از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در طی یک سال گذشته‌است.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: در طول یک‌ سال گذشته ۶۷ هزار و ۵۶۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی فعال در استان و ۱۲ هزار و ۶ مورد تخلف شناسایی و هشت‌ هزار و ۴۹۶ فقره پرونده تخلف به ارزش ۹ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال تشکیل شد.

وی بیان داشت: همچنین در این مدت ۲۰ هزار و ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی به ۲۰۴ واحد تولیدی استان پرداخت شد.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا