اجرای واکسیناسیون وسیع کرونا، خدمت بزرگ دولت سیزدهم به سلامت مردم بود
اجرای واکسیناسیون وسیع کرونا، خدمت بزرگ دولت سیزدهم به سلامت مردم بود
دکتر مهدی مصری ، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، واکسیناسیون وسیعی علیه کرونا انجام شد که خدمت بزرگی به سلامت مردم محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مهدی مصری افزود: با وجود این‌که برنامه‌های عزاداری، فرهنگی، عبادی و کسب‌وکار تعطیل نشده‌است، واکسیناسیون وسیع کمک کرد تا بیماری کرونا را در پیک‌های ششم و هفتم، آرام و ملایم پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: با توجه به قرار داشتن در آستانه اربعین حسینی و همچنین فصل پاییز،‌ تزریق دوز یادآور به‌ویژه برای افرادی که ایمنی پایینی دارند، بسیار لازم و ضروری است.

وی اضافه کرد: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون، یک‌میلیون و ۹۲۸ هزار و ۶۶۰ دوز واکسن به شهروندان استان قم تزریق شده است.

به گفته مصری، تزریق واکسن کرونا در ۱۹۳ مرکز جامع سلامت انجام می‌شود؛ حتی واکسیناسیون سیار هم در برخی مراکز از جمله مصلای قدس و به‌ویژه برای زائران اربعین برپا شده‌است.

وی همچنین با اشاره به نبود تست مثبت آبله میمونی در قم، گفت: تاکنون تمام تست‌های مربوط به بیماران مشکوک به بیماری آبله میمونی در استان قم منفی شده و موردی مثبتی از این بیماری گزارش نشدهاست.

وی افزود: بیشترین روش انتقال این بیماری استنشاقی، تماس نزدیک و… است و این بیماری قابل انتقال بین میمون‌ها و انسان‌هاست و با توجه به روند کند شیوع آن، نیاز به واکسیناسیون خاصی نیست.

مصری تاکید کرد: اگر علائم تب و بثورات پوستی در شخصی مشاهده شد، حتما باید به پزشک مراجعه شود.

استان قم که از روز جمعه ۱۵ مردادماه جاری در وضعیت قرمز کرونایی و ۲۱ مردادماه در وضعیت نارنجی قرار گرفته بود، با اعلام وزارت بهداشت و درمان از روز جمعه چهارم شهریورماه به زرد تغییر رنگ داد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا