بیش از یک‌میلیون مراجعه به مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی قم ثبت شد
بیش از یک‌میلیون مراجعه به مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی قم ثبت شد
سید مهدی محصل، مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی قم گفت: در سه ماه نخست امسال، یک‌میلیون و ۳۹۰ هزار و ۴۸۵ مراجعه به مراکز طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی این استان ثبت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سید مهدی محصل گفت: این تعداد مراجعه در بخش سرپایی بوده و در این راستا ۷۲ میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: تعداد نسخه بیمه شده‌ها به داروخانه‌ها ۵۰۳ هزار و ۹۷۷ برگه، تعداد مراجعه به پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، پزشکان، دندانپزشکان و سرپایی(بیمارستان) به ترتیب ۲۰۰ هزار و ۹۴۷، ۴۶۰ هزار و ۳۳۷، ۲۱۰ هزار و ۴۵۸، سه هزار و ۵۶۵ و ۱۱ هزار و ۲۰۱ مورد ثبت شده است.

وی ادامه داد: در این مدت در بخش بستری نیز بیش از هفت هزار و ۴۰۰ مراجعه به مراکز بستری طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی صورت گرفته است.

محصل اضافه کرد: در این راستا ۲۱ میلیارد و ۸۶۱ میلیون و ۱۱۶ هزار ریال به مراکز طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است

وی ادامه داد: آمار ذکر شده کمتر از میزان واقعی است، زیرا برخی از مراکز طرف قرارداد اسناد و مدارک خود را به دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی بیمه تامین اجتماعی ارائه نداده‌اند.

وی با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی قم با ۸۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد است، افزود: ۷۵ درصد بودجه درمان در درمان غیرمستقیم و ۲۵ درصد نیز در چهار مرکز ملکی هزینه می‌شود.

چهار مجموعه ملکی مدیریت تامین اجتماعی با ۵۰ متخصص و ۱۱۰ پزشک عمومی در استان قم فعال است؛ مدیریت درمان تامین اجتماعی قم با ۸۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا