نقش مدیران در انتفاضه «جهاد تبیین»
نقش مدیران در انتفاضه «جهاد تبیین»
پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب ذیل توجه خاصه به جهاد تبیین، متاسفانه گاها شاهد تبیین جهاد تبیین، به جای عمل به این مطالبه رهبر معظم انقلاب می باشیم، تعاریفی که در بروکراسی اداری و الفاظ و نشست ها ساکن مانده و به دلیل عدم توجه مناسب این مهم آنطور که باید مورد توجه، جهت انجام صحیح در مسیر درست قرار نمی گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، عملیات دولت های متخاصم در ادارک سازی و پیشبرد جنگ ترکیبی و شناختی معطوف به حال نیست و پس از انقلاب شکوهمند مردم بصیر ایران، جریان های داخلی و کشورهای که آزادگی ایران اسلامی برای آنان نقطه تقابلی بود در مسیر استعمار مادی و معنوی جهانی به مقابله با این مهم پرداخته و می پردازند.

امروزه قالب ها و روش های بروز و ظهور این تفکر تغییر پیدا کرده است، اما به دلیل عدم تحلیل مناسب، نبود پیوست های اجرایی و عملیاتی همسو و استقرار تفکر لیبرالی در تصمیم گیری نهاد های مسئول، در بعضی حوزه ها از دشمن عقب می باشیم و برنامه مدون و هدفمندی برای برون داد، گفتمان خود نداریم.

پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب ذیل توجه خاصه به جهاد تبیین، متاسفانه گاها شاهد تبیین جهاد تبیین، به جای عمل به این مطالبه رهبر معظم انقلاب می باشیم، تعاریفی که در بروکراسی اداری و الفاظ و نشست ها ساکن مانده و به دلیل عدم توجه مناسب این مهم آنطور که باید مورد توجه، جهت انجام صحیح در مسیر درست قرار نمی گیرد.

در این میان دستگاه ها و نهادهای نیز می باشند که امکان آنرا دارند که با انجام زیرساخت های مناسب در ذیل وظایف قانونی بستری مناسب جهت انجام وظایف و ایجاد امیدآفرینی در سطح جامعه مخاطب خود را فراهم آوردند.

سازمان تامین اجتماعی نهادی غیردولتی و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان‌های بیمه‌ای و درمانی متعلق به بیمه‌شدگان در ایران است که وظیفه پوشش بیمه کارگران، حقوق‌بگیران، صاحبان حرفه و مشاغل دولتی و آزاد را برعهده دارد، این سازمان به دلیل تعدد بالای مخاطبان خود، یکی از نهاد های است که امکان تبلور خدمت در آن میسر است، کمک به تولید و حمایت از کارفرمایان و بیمه شدگان از جمله مواردی است که این سازمان در ذیل وظایف محوله خود، با بهره گیری از روش های نوین و عطف به برون داد مطلوب شرکت های دانش بنیان، امکان اثر گذاری بیشتری در جامعه مخاطب خود را دارا می باشد.

مقوله تولید، امروز یکی از موضوعات مهم و اساسی کشور به شمار می‌رود، که می‌طلبد همواره شرایطی فراهم شود تا تلاشگران این حوزه حداقل در بحث انجام امورات مربوط به تامین اجتماعی خود دغدغه‌ای نداشته باشند، در همین راستا حائز اهمیت است که سازمانی همچون تامین اجتماعی بتواند رسالت اصلی خود را به سرانجام برساند تا موجبات رضایتمندی مردم را بیش از گذشته فراهم کند.

سید مهدی محصل، مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی قم در گفتگویی با اشاره به ثبت یک‌میلیون و ۳۹۰ هزار و ۴۸۵ مراجعه به مراکز طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی  در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در این راستا ۲۱ میلیارد و ۸۶۱ میلیون و ۱۱۶ هزار ریال به مراکز طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است.

با مبنا قرار دادن عدد فوق، سازمان تامین اجتماعی تنها نهادی است که به یقین با تمام اقشار استان قم، تعامل دو سویه دارد و فرصتی مناسب را در جهت تبیین عملکرد خود، ناظر به وظایف قانونی دارد.

https://nasimeqom.com/wp-content/uploads/2022/07/14010422-2.jpg

حضور میدانی مدیر کل تامین اجتماعی استان قم به همراه مدیران در بررسی مشکلات موردی در شعب و شرکت های که مشکلات خاصه دارند، نوید بخش توجه مناسب به ظرفیت موجود در جهت رفع مشکلات اداری بیمه شدگان و بیمه کنندگان است.

عاشوری، مدیر کل تامین اجتماعی استان قم با اشاره به خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان در شهر مقدس قم، گفت: تامین اجتماعی قم با یکپارچه سازی خدمات خود و تکریم مراجعان، مسیر خدمت به مردم را در پیش گرفته است و در واقع تنوع خدمات و گستره‌ی مخاطب در سازمان تامین اجتماعی، همت مضاعف و روحیه جهادی را برای خدمات مطلوب در حوزه‌های بیمه‌ای و درمانی می‌طلبد و جهت سهولت دریافت خدمات از سازمان تامین اجتماعی، در هر دو بخش بیمه ای و درمان خدمات غیرحضوری ارائه می‌شود.

https://nasimeqom.com/wp-content/uploads/2022/07/14010422-9.jpg

این انتظار مورد نظر است که سایر دستگاه ها نیز با الگو قرار دادن حضور میدانی، مدیران سازمان تامین اجتماعی قم، ذیل منویات رهبری، در عمل به جهاد تبیین، به صورت جهادی این مطالبه را پیگیری کنند و با تبیین عملکردی و رفع مشکلات در مسیر امیدآفرینی گام بردارند.