قم قابلیت تاسیس خانه نمایش ثابت کودک و نوجوان را دارد
قم قابلیت تاسیس خانه نمایش ثابت کودک و نوجوان را دارد
محمد غفاری ، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: کانون این استان با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی بسیار خوب آن، قابلیت تاسیس خانه نمایش ثابت کودک و نوجوان را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، محمد غفاری اظهار داشت: کار ویژه‌ای در کانون قم تعریف شده که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پاتوق هنرمندان حوزه تئاتر تبدیل شود و در زیرساخت‌ها به خصوص در مرکز پردیسان و سایر مراکز قابلیت های خوبی در این زمینه داریم.

وی بیان کرد: باید به صورت مستمر به خصوص در حوزه نمایش عروسکی کودک و هم چنین در موضوعات مختلف بتوانیم کارهای نمایشی را در کانون داشته باشیم.

وی ابراز داشت: یکی از نقاط مثبت هنر تئاتر درقم آن است که به عنوان یک هنر برجسته در بسیاری اتفاقات فرهنگی در کشور تاثیرگذار است و اساتید شاخصی از قم در این هنر فعالیت می‌کنند.

غفاری افزود: اتفاق ویژه تئاتر قم که در حوزه کودک و نوجوان رقم خورده آن است که بیشتر اساتید قمی شناخته شده در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند و متاسفانه آن طور که در شهرهای دیگر شناخته شده هستند در قم شناخته نمی‌شوند.

وی گفت: یکی از اقدام‌های فوری که باید در زمینه تئاتر کودک و نوجوان اقدام کنیم این است که تئاترهایی که در این سال ها تولید شده را به خوبی معرفی کنیم.

سرپرست کانون پرورش فکری قم افزود: بسیاری از برنامه‌های پخش شده از شبکه پویا سیمای جمهوری اسلامی و بسیاری از عروسک‌های تولیدی برای برنامه‌های آن شبکه کار اعضای کانون پرورش فکری قم است و یکی از اقدام های مهم باید آن باشد که از ظرفیت موجود استفاده کنیم و اساتید فعال را با کانون پیوند بزنیم.

وی تصریح کرد: فعال کردن تخصصی انجمن تئاتر کانون قم در دستور کار است تا هنرمندانی که در کانون فعال هستند به مرحله تولید و تئاتر صحنه ای برسند.

وی اظهار داشت: اگر شروع تئاتر کودک و نوجوان در قم را کانون پرورش فکری با گام مثبت بردارد بسیار زود به مرحله‌ای که شاخص‌تر خواهد بود پیش می‌رویم.

پنج هزار کودک در استان قم از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان بهره مند هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا