تمام زورخانه های جدیدالاحداث در کشور تجهیز می شوند
تمام زورخانه های جدیدالاحداث در کشور تجهیز می شوند
مهرعلی باران چشمه ، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: این فدراسیون خود را موظف می‌داند که هر زورخانه جدیدی در کشور احداث شود آن را تجهیز کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مهرعلی باران چشمه ظهر یکشنبه در مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان قم اظهار داشت: هر زورخانه جدیدی که در استان‌های مختلف کشور احداث شود فدراسیون خود را مجهز به تجهیز آن می‌داند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی افزود: بسیاری از رشته‌های رزمی که کمتر از ۳۰ تا ۴۰ سال سابقه دارند از جایگاه مناسبی برخوردارند اما ورزش ۹۰۰ ساله زورخانه ای هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

وی گفت: خوشبختانه دولت، وزارت ورزش و کمیته ملی کمک کار خوبی هستند که ورزش زورخانه ای توسعه پیدا کند.

باران چشمه با اشاره به اینکه بودجه فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی سال گذشته ۶ برابر شد اظهار داشت: این بودجه در سال ۱۴۰۱ بیشتر هم شد و جزو پنج فدراسیون برتر در تأمین اعتبار هستیم.

وی گفت: ورزش زورخانه ای ورزشی فرهنگی بر شمرده می‌شود که نقش تربیتی در افزایش مرام پهلوانی و جوانمردی دارد و پوریای ولی و جهان پهلوان تختی از ثمرات آن بودند؛ ضمن اینکه این ورزش؛ ورزشی است که شهدای بزرگواری در آن تربیت شدند و الگوهایی در ورزش کشور هستند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با اشاره به مرام پهلوانی ورزشکاران کشور در اهدای مدال‌های خود به موزه حضرت رضا (ع) ابراز داشت: اینکه یک ورزشکار مدالی که سال‌ها زحمت می‌کشد را با تمام عشقش به موزه امام رضا (ع) تقدیم می‌کند کار کمی نیست و در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی گفت: ورزش زورخانه ای نقش زیادی در تربیت روح و جسم دارد و در مدارس، دانشگاه‌ها، نیروهای مسلح، بسیج و کارگران باید توسعه پیدا کند.

باران چشمه با اشاره به حضور امروز خود در شورای ورزش استان قم گفت: مصوبات خوبی در حوزه ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی داشتیم و پیشنهادات مورد تصویب قرار گرفت و بزودی به نهادهای متولی ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: استاندار قم نیز قول مساعد داد تا در شهرستان‌هایی از این استان که زورخانه ندارند زورخانه احداث شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی عنوان کرد: نگاه خوبی در قم نسبت به این ورزش ملی و آئینی وجود دارد و در استان قم نگاه اجتماعی این است که ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی توسعه یابد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر