آموزش‌های زیست محیطی برای کودکان درقم با جدیت پیگیری می‌شود
آموزش‌های زیست محیطی برای کودکان درقم با جدیت پیگیری می‌شود
سید رضا موسوی مشکینی، مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: کودکان پذیرش بالاتری برای آموزش و فرهنگسازی داشته لذا آموزش‌های زیست محیطی برای آنان به عنوان یک اولویت با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سید رضا موسوی مشکینی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از بسته آموزشی زیست محیطی ویژه مقطع پیش دبستانی افزود: امروزه همه انسان‌ها با مشاهده معضلات و چالش‌های شدید ناشی از تخریب محیط زیست، به اهمیت حفاظت و حراست از طبیعت و محیط زیست پیرامون خود به خوبی پی برده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی، زندگی همگان را تحت تأثیر قرار داده و ما باید تلاش کنیم تا امانت محیط زیست را به خوبی در اختیار آیندگان قرار دهیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نسل امروز فعال و مطالبه‌گر است و این مهم می‌تواند در حفظ محیط زیست بسیار اثرگذار باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم بر ضرورت آموزش و آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان در رابطه با مسائل زیست محیطی تأکید کرد و گفت: کودکان پذیرش بالاتری برای دریافت آموزش‌ها داشته و با سرمایه‌گذاری در این بخش، می‌توانیم به آینده محیط زیست کشورمان امیدوار باشیم.

وی زبان هنر را نیز دارای نقش و جایگاه ارزشمندی درانتقال مبانی و مفاهیم زیست محیطی به کودکان دانست و گفت: باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و هماهنگی میان بخشی، گام‌های مثبت و مؤثری برای حفاظت از محیط زیست برداریم.

در این مراسم که با حضور مسؤولان آموزش و پرورش استان قم برگزار شد، ضمن تقدیر از ۱۱ نفر از دانش آموزان برگزیده استان قم در طرح ملی «هر دانش آموز، یک محیط یار» که در ایام نوروز ۱۴۰۱ به انجام رسید، بسته آموزشی زیست محیطی ویژه مقطع پیش دبستانی شامل دو عنوان کتاب و دو حلقه لوح فشرده آموزشی رونمایی شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا