۳۵۰ گروه جهادی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی در قم فعال هستند
۳۵۰ گروه جهادی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی در قم فعال هستند
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت: در حال حاضر 350 گروه جهادی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی در قم فعال هستند.

به گزارش نسیم قم، علیرضا ایراندوست در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی در ساختمان هنر و رسانه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه اظهار داشت: بسیج سازندگی با اهداف مختلفی شکل گرفت که یکی از این رویکردهای مهم برنامه‌ریزی برای مشارکت جوانان در طرح‌های زودبازده و عام المنفعه در مناطق محروم شهری و روستایی به شمار می‌رود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم افزود: در حال حاضر ۳۵۰ گروه جهادی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی در قم با محوریت اقدامات عمرانی و آبرسانی و آموزشی و فقرزدایی و پزشکی و کشاورزی و دامپزشکی و …فعال هستند.
وی بیان کرد: همچنین در سال جاری احداث ۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در روستاهای مختلف قم با همراهی سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد در حال اجراست.
ایراندوست با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت نیرو و بسیج نیز عنوان کرد: براین اساس آب‌رسانی به بیش از هفت هزار روستا در کشور هدف‌گذاری شده و ۱۲ روستا در قم شامل این طرح هستند.
وی خاطرنشان کرد: برخی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی در قم ارائه خدمات دامپزشکی و کشاورزی، لایروبی دو قنات، احداث کانال برای آبرسانی به روستا و برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی با محوریت اقتصاد مقاومتی است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در این ایام ۱۰ جهیزیه به ارزش هر یک ۳۵ میلیون تومان شامل اقلام اساسی به خانواده ها تقدیم می شود.
وی گفت: توزیع ۱۵تا ۲۵ هزار بسته معیشتی در هر فصل در قالب کمک‌های مومنانه به ارزش ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان نیز از جمله این فعالیت هاست.
ایراندوست با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس فعالیت گروه‌های جهادی در نگارخانه اشراق به مناسبت هفته بسیج سازندگی عنوان کرد:اجرای طرح ترمیم، مرمت و افزایش توسعه منازل ساکنان مناطق محروم و اعزام تیم دامپزشکی به قنوات بخشی از جمله اقدامات بسیج سازندگی در خدمت به مردم به شمار می رود.