آزمون ورودی حوزه خواهران در ۱۷ تیرماه برگزار می‌شود
آزمون ورودی حوزه خواهران در ۱۷ تیرماه برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینعلی تهرانی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: آزمون ورود به حوزه‌های علمیه خواهران ۱۷ تیرماه به‌صورت حضوری در تمام مقاطع برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینعلی تهرانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، ۲۲ هزار و ۳۷۹ نفر داوطلب ورود به حوزه‌های علمیه خواهران شدند که در نهایت ۱۳ هزار نفر مشغول تحصیل شدند.

وی اضافه کرد: در سطح دو، ۴۱۸ مدرسه، در سطح سه، ۸۴ مدرسه و در سطح چهار، ۲۰ مدرسه داریم که حدود ۶۰ هزار نفر در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به رشته‌های تحصیلی سطح سه، گفت: رشته‌هایی مانند مشاوره خانواده، تربیت دینی کودک و نوجوان، امامت، کلام، حکمت و فقه و اصول به دلیل کارآمدی مورد استقبال بانوان قرار گرفته است.

تهرانی با بیان این‌که ۲۸ استان تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران هستند و فرآیند ثبت‌نام و پذیرش داوطلبان را انجام می‌دهند، گفت: آزمون ورود به حوزه‌های علمیه خواهران ۱۷ تیرماه به‌صورت حضوری در تمام مقاطع برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: تعدادی از فارغ التحصیلان سطح دو جذب آموزش و پرورش شده و در حال تدریس هستند، در سطوح سه و چهار نیز تعدادی از دانش‌آموختگان جذب کارهای تدریس در حوزه علمیه و مراکز آموزش عالی می‌شوند و بخشی هم کارهای پژوهشی و علمی انجام می‌دهند.

۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر در مدارس علمیه خواهران پذیرش می‌شوند
مدیرکل سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این نشست گفت: روند ثبت‌نام و پذیرش داوطلبان تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران در سال جدید تحصیلی از ۱۵ فروردین‌ماه آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.
آزاده صدرشیرازی با بیان این‌که امسال مدارس علمیه ظرفیتی معادل ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر دارند، افزود: مدارس سطح دو، ۱۱ هزار نفر، سطح سه، بیش از ۴۰۰۰ نفر و سطح چهار ۳۰۰ نفر ظرفیت پذیرش در سال جدید را دارند.
وی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه و نام‌نویسی به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران به آدرسpaziresh.whc.ir مراجعه کنند.
وی گفت: پذیرش مقطع عمومی (سطح دو/کارشناسی) به شیوه حضوری تمام وقت و پذیرش مقطع عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) با ۳ شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری در ۱۵۱ رشته محل با ۱۴ رشته انجام می‌شود.
صدرشیرازی ادامه داد: همچنین پذیرش مقطع تخصصی یعنی سطح چهار یا دکتری به‌صورت شیوه حضوری تمام وقت در ۳۴ رشته محل، با ۵ رشته تحصیلی تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآن صورت می‌گیرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا