تعطیلی ۱۶ متخلف بهداشتی در نیمه اول نوروز ۱۴۰۱
تعطیلی ۱۶ متخلف بهداشتی در نیمه اول نوروز ۱۴۰۱
سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به انجام پنج هزار و 513 بازدید در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نیمه اول تعطیلات نوروزی گفت: در این مدت 16 مکان و واحد صنفی تعطیل و 752 مورد نیز اخطار صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سیامک محبی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، طی سخنانی با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی اظهار کرد: با انجام نظارت کارشناسان مرکز بهداشت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح شهر و روستا، تعداد پنج هزار و ۵۱۳ مورد نظارت در نیمه اول تعطیلات نوروزی انجام شده است که ۱۶ امکنه و واحد صنفی تعطیل و ۷۵۲ امکنه اخطار تعطیل دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در این مدت همچنین تعداد ۷۷۱ مورد کنترل کیفی آب شرب و کلرسنجی انجام و بیش از ۱۸۳۰ کیلو مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف جمع آوری و از چرخه مصرف خارج شده است.

محبی با تاکید بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی در همه عرصه‌ها و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: در طول هفته گذشته به ۵۴ گزارش مردمی رسیدگی و در صورت نیاز برای برخورد، به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، از همشهریان و زائرین گرامی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراتب را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس