آیت الله علوی گرگانی به دیدار حق شتافت
آیت الله علوی گرگانی به دیدار حق شتافت
آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.

به گزارش نسیم از قم به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت‌الله علوی گرگانی روز جمعه به دلیل بیماری، در بخش ویژه بیمارستانی در شهر قم بستری شده بود.
وی در خرداد سال ۱۳۱۸ ش در نجف اشرف به دنیا آمد و از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی است.
گفتنی است دفتر آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در اطلاعیه‌ای ضمن تایید خبر درگذشت این مرجع تقلید فقدان وی را به محضر امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی در این اطلاعیه آمده است:دقایقی قبل ( ١۵/۴٠ ) امروز و بعد از روزها تلاش تیم پزشکی، قلب تپنده عالمی وارسته و مردمی و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی از حرکت باز ایستاد و روح بلند و سر شار از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کالبد تن را شکست و به ملکوت اعلی پیوست.
اطلاعیه، ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش امام زمان (عج) مقام معظم رهبری، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، مردم شریف ایران و دوستداران مرجعیت در همه نقاط جهان، تاکید کرده است که مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر معظم له، متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین مطابق اطلاعیه صادر شده مراسم تشییع (اول – استان گلستان، شهر گرگان) روز چهارشنبه ١۴٠٠/١٢/٢۵ ساعت ١٠ صبح، از میدان شهرداری به سمت امامزاده عبدالله و مراسم تشییع و تدفین (دوم – استان قم) روز پنجشنبه ١۴٠٠/١٢/٢۶ ساعت ١٠ صبح از مسجد امام حسن عسگری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد و آیت الله شبیری زنجانی بر پیکر پاک این مرجع عظیم الشان نماز اقامه خواهند کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا