شهرداری قم توان تملک باقیمانده پارکینگ شرقی حرم را ندارد
شهرداری قم توان تملک باقیمانده پارکینگ شرقی حرم را ندارد
حسن مالکی نژاد، عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این که از حدود ۴۳ هزار مترمربع زمین محدوده پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، حدود ۳۰ هزار مترمربع آن تملک شده است، تصریح کرد: شهرداری قطعا هزینه تملک زمین‌های باقیمانده را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حسن مالکی نژاد با بیان این که وضعیت فعلی محدوده پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) در شأن قم نیست اظهار کرد: در این باره جلسات مختلفی برگزار و ستاد سرمایه گذاری نیز تشکیل شده، اما سالیانی است که این محدوده به سامان نرسیده است.

وی افزود: حاصل جلسات این بوده که بخش خصوصی و یا سازمان بهسازی بتوانند پروژه این محدوده را به سرانجام برسانند.

عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: بر اساس آمار تاکنون و از مجموع حدود ۴۳ هزار مترمربع زمین این محدوده، حدود ۳۰ هزارمترمربع تملک شده و باید دانست که شهرداری توان هزینه کرد برای تملک محدوده باقیمانده این پروژه را ندارد.

مالکی نژاد اضافه کرد: نکته مهم درباره این پروژه، طرح تفصیلی مربوط به آن و برآورد نیاز به حدود یک هزار میلیارد تومان برای به ثمر رساندن آن است.

وی با اشاره به ضرورت ورود بخش خصوصی برای به ثمر رساندن این پروژه تأکید کرد: البته بحث‌های کارشناسی مربوط به این امر مانند در نظر گرفتن مسائل فنی و اهلیت‌سنجی نیز ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر سپس خاطر نشان کرد: تردیدی نیست که در وضعیت فعلی این محدوده، شرمنده و خجالت‌زده مردم هستیم، اما نباید فراموش کرد که کار کردن در قم سختی‌های خودش را دارد.

مالکی نژاد همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در قم که چرا در بین برخی پروژه‌های جدید افتتاح شده نیز، مشکلات سیما و منظر شهری دیده می شود، به لزوم توجه ویژه به موضوع سیما و منظر شهری در قم توجه داد و گفت: محدوده‌های زیادی در قم به‌ویژه در اطراف حرم و بازار نیازمند این توجه است.

وی افزود: البته در عرصه ترمیم و بازسازی سیما و منظر شهری در محدوده مرکزی قم، مسائل مختلف حقوقی نیز وجود دارد و از این رو ضروری است تا با حل مسائل حقوقی، شاهد تحقق عینی و عملی این هدف مهم باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تصریح کرد: بدون تردید حل این معضلات در کلان‌شهر قم، نیازمند همراهی و تعامل همه مسئولان شهر و استان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس