اجرای طرح هوشمندسازی برای کاهش مصرف انرژی در حرم قم
اجرای طرح هوشمندسازی برای کاهش مصرف انرژی در حرم قم
هادی محمودنژاد، معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به هوشمندسازی کنترل روشنایی و دمای حرم مطهر به منطور صرفه‌جویی در مصارف انرژی گفت: روشنایی صحن‌ها و رواق‌ها، دمای هوای داخلی و سیستم‌های عطر افشان و فلاشینگ سرویس‌های مصرفی به صورت هوشمند کنترل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، هادی محمودنژاد به هوشمندسازی ابنیه حرم مطهر بانوی کرامت اشاره و اظهار کرد: هوشمندسازی ابنیه حرم مطهر باهدف استفاده بهینه و صرفه جویی در مصارف انرژی در این آستان مقدس در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از اماکن حرم مطهر از این ویژگی برخوردار شده اند.

وی ابراز کرد: در این راستا مانیتورینگ و قطع و وصل کلیدهای اصلی زیرزمین موزه فاطمی، مانیتورینگ و کنترل روشنایی و چراغانی صحن های حرم مطهر، چراغانی گدسته های ایوان آینه و ایوان طلا، روشنایی مسجد بالاسر، روشنایی رواق مطهری و روشنایی شبستان حضرت زهرا(س) به صورت هوشمند صورت می گیرد.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به هوشمندسازی تابلو برق هوارسان‎های بافت قدیم حرم مطهر گفت: مانیتورینگ و کنترل روشن و خاموش تمامی هوارسان‌ها، مانتیورینگ دمای اطراف ضریح مطهر، رواق بالاسر، رواق طباطبایی و رواق مطهری نیز هوشمندسازی شده است.

وی ادامه داد: مانیتورینگ و کنترل چیلر ساختمان کریمه و چیلر صحن جوادالائمه علیه السلام، مانیتورینگ و کنترل پمپ‌ها و کنترل هوشمند سرعت پمپ‌های پمپخانه ضله جنوبی حرم مطهر بر اساس مصرف آب، مانیتورینگ و کنترل پمپ‌ها و کنترل هوشمند سرعت پمپ‌های چیلر بام حرم مطهر و مانیتورینگ و کنترل سردخانه مهمانسرا از جمله مواردی است که هوشمند شده است.

محمودنژاد افزود: سیستم‌های فلاشینگ سرویس‌های مردانه و زنانه صحن صاحب الزمان (عج)، سرویس‌های شبستان نجمه خاتون(س)، سرویس‌های مردانه و زنانه درب ۱۹، سرویس‌های مردانه و زنانه درب ۲۴ و سرویس‌های درب ۶ به صورت هوشمند و بر اساس زمان تعریف شده مانیتورینگ و کنترل می شود.

وی گفت: همچنین سیستم عطر افشان‌های حرم مطهر بانوی کرامت در تمامی ابنیه مسقف هوشمندسازی شده و بر اساس زمان تعریف شده مانیتورینگ و کنترل می شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس