حفاران غیرمجاز در جعفریه قم دستگیر شدند
حفاران غیرمجاز در جعفریه قم دستگیر شدند
فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی قم گفت: افرادی که قصد حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای تاریخی در یک منزل در شهرستان جعفریه این استان را داشتند به دام افتادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سرهنگ فرامرز بازگیر درگفت و گویی بیان کرد: در پی اعلام گزارش حفاری غیرمجاز در یکی از منازل جعفریه با تلاش عوامل یگان حفاظت، فرماندهی پاسگاه انتظامی جعفریه و نیروی بسیج و با هماهنگی مقام‌ قضایی باند پنج نفره که به قصد دست‌یابی به اشیای تاریخی اقدام به حفاری غیرمجاز در عمق ۱۰ متری محوطه منزلی کرده بودند، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: عوامل نیروی انتظامی در جریان بازرسی تعدادی آلات و ادوات حفاری شامل بیل و کلنگ، چراغ قوه و طناب کشف کردند.

بازگیر افزود: این پنج حفار غیرمجاز ساکن تهران و جعفریه بودند که به همراه وسایل کشف‌شده برای سیر مراحل قانونی و تشکیل پرونده قضایی به پاسگاه انتظامی جعفریه تحویل شدند.

وی در پایان از شهروندان خواست تا برای حفظ و صیانت از آثار تاریخی استان در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک مراتب را با شماره‌های ۳۷۷۴۰۴۹۲ و ۳۷۷۳۸۱۹۹ به فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم و یا با شماره تلفن ۱۱۰ ناجا اطلاع دهند.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه سال جاری هیات دولت بخش جعفرآباد به‌ شهرستان ارتقا پیدا کرد. این شهرستان جدیدالتاسیس قم از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌است.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار تَن با ۲ گویش فارسی‌وترکی قرار دارد.

  • منبع خبر : روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم