کتاب «دکترین موعود ادیان» منتشر شد
کتاب «دکترین موعود ادیان» منتشر شد
کتاب «دکترین موعود ادیان» به قلم آیت الله سید عباس اسلامی کاشانی توسط موسسه بوستان کتاب قم منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مؤلف کتاب «دکترین موعود ادیان» در گفت و گویی اظهار داشت: انگیزه اصلی در تألیف این کتاب رفع ابهام های گوناگون از دامن عرفان دینی و ایجاد پدید آوردن تحول ذهنی و عینی ارزنده‌ای درخوانندگان این اثر است.

اسلامی کاشانی در خصوص موضوع کتاب گرانسنگ «دکترین موعود ادیان» اظهار داشت: با طولانی شدن غیبت کبری حضرت مهدی(عج) سئوالات و شبهات درباره وجود آن حضرت رو به فزونی گذاشته و نیاز به پاسخگویی به آنها بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با اشاره به هدف از پژوهش این اثر گفت: تفاوت عمده میان شیعیان و اهل سنت در مورد حضرت مهدی(عج) در این است که «اهل سنت می گویند گر چه ظهورش قطعی است، تولدش درآخر الزمان خواهد بود» و شیعه می‌گوید «او متولد شده، هم اکنون زنده است و برکات وجودش شامل حال شیعیان و غیر شیعیان می‌شود».

نویسنده کتاب «دکترین موعود ادیان» به ساختار پژوهش این اثر پرداخت و تصریح کرد: بخش اول تحت عنوان «امام مهدی منتظر(عج) در متون محوری ادیان» است که اشاره به منابع اسلامی و کتب آسمانی و نیز منابع زرتشتیان و هندیان گردیده است؛ سپس به بیان امام مهدی(عج) در آیینه روایات و نگاه اهل سنت و روایت متون امامیه پرداخته و اشاراتی به فلسفه غیبت و نمونه‌های وصال و موعود در اندیشه شیعه و بیان نشانه‌های حتمی و رخ دادن علائم پیش از ظهور و نشانه‌های غیر حتمی و حکومت جهانی در هنگامه ظهور و ویژگی‌های حکومت جهانی و شهادت حضرت مهدی(عج) و آغاز حیات آسمانی ائمه (ع) و موضوع رجعت در آیینه روایات و نهایتا موضوع کتاب را به مرجعیت علمی و اجتهاد در عصر غیبت کبری خاتمه داده‌است.

وی گفت: این اثر ویژه گروه مخاطب تخصصی طلاب و دانشجویان است که در ۶۸۸ صفحه و در قطع رقعی و به همت موسسه بوستان کتاب منتشر شده‌است.

علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.

  • منبع خبر : روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی