ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای خانه‌مسافرهای غیرمجاز قم
ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای خانه‌مسافرهای غیرمجاز قم
علیرضا ارجمندی ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای صدور پروانه خانه‌مسافرها برای مجوز فعالیت تعیین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، علیرضا ارجمندی در جلسه کمیته هماهنگی خانه‌مسافرهای قم، با بیان این که استان درطول سال میزبان مسافران و زائران است، اظهار کرد: درحال حاضر ۱۲ هزار تخت اقامتی در قم وجود دارد و کمبود تخت‌های اقامتی زمینه را برای ایجاد خانه‌مسافرهای غیرمجاز ایجاد کرده‌است.

وی با اشاره به این که خانه‌مسافرهای غیرقانونی با مشکلات بهداشتی و امنیتی روبروست، افزود: سامان‌دهی مراکز اقامتی غیر مجاز برای بهبود خدمات گردشگری تنها بر عهده این اداره‌کل نیست و این امر همکاری دستگاه‌های مرتبط همچون استانداری و اماکن نیروی انتظامی را می‌طلبد.

وی با اشاره به خدمات نامناسب مراکز اقامتی غیرمجاز گفت: امید داریم با سامان‌دهی خانه‌های‌ مسافر، فعالیت مراکز اقامتی غیر مجاز به صفر برسد.

ارجمندی در ادامه ضریب اشغال تخت‌های اقامتی در استان را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: به دنبال سرمایه‌گذاری برای افزایش تعداد تخت اقامتی در قم هستیم.

وی اظهار داشت: تا پیش از کرونا ۱۰۷ مجوز مرکز اقامتی صادرشده و حدود ۴۰ درخواست جدید در حال بررسی است.

وی با اشاره به اتمام مجوز خانه‌مسافرها تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، انجمن صنفی خانه‌مسافر استان و مجری (شرکت تعاونی) باید حداکثر تا ۱۵ روز آینده پروانه‌ها و نرخ نامه‌های خانه‌مسافرها را (تک نرخی) صادر و مشکلات خانه‌مسافرها را احصا و اعلام کنند.

  • منبع خبر : روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم