اختتامیه همایش بین‌المللی کتاب سال حوزه در قم برگزار شد
اختتامیه همایش بین‌المللی کتاب سال حوزه در قم برگزار شد
اختتامیه «بیست و سومین همایش بین‌المللی کتاب سال حوزه» و«پنجمین جشنواره مقالات علمی حوزه» روز پنجشنبه با پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و معرفی آثار برتر حوزوی در مدرسه معصومیه قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، دبیر علمی بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه در بخشی از این همایش با بیان اینکه همایش کتاب سال، تمام ظرفیت علمی و پژوهشی حوزه های علمیه نیست، بیان کرد: این همایش در کنار جشنواره مقالات حوزوی از مهمترین رویدادهای علمی و پژوهشی حوزه و آخرین یافته های دانشی این نهاد علمی و فرهنگی است.

حجت الاسلام سید حمید جزایری با بیان اینکه در بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه کتاب‌ها در ۲۰ گروه و مقالات در ۱۶ گروه مورد ارزیابی علمی قرار گرفتند، اضافه کرد: نظر گروه های علمی در خصوص انتخاب نویسندگان و آثار برتر در نهایت به شورای علمی همایش ارجاع و طی ساعت ها بررسی و جلسه آثار منتخب مشخص شدند.

وی با بیان اینکه همایش کتاب سال حوزه سالجاری در مقایسه با سال گذشته در ارسال رساله با رشد ۱۵۵ درصدی و در بخش کتاب ۲۵ درصد رشد را نشان می دهد، افزود: در مجموع ۸۶۵ اثر برگزیده این همایش به مرحله ارزیابی تفصیلی در شورای علمی راه پیدا کردند.

دبیر علمی بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه با تاکید بر حضور پررنگ تر بانوان طلبه در همایش کتاب سال حوزه، ابراز داشت: در همایش امسال ۲ بانوی طلبه در بخش کتاب و دو بانو نیز در بخش های رساله و مقاله در بین برگزیدگان قرار گرفتند.

جزایری با اشاره به اینکه پاسخگویی به شبهات و سئوالات روز از مهمترین عوامل قرارگیری آثار علمی در بین آثار منتخب بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه بوده است، گفت: علاوه بر طلاب ایرانی از کشورهایی مانند بنگلادش، بحرین، کلمبیا، افغانستان، عراق، پاکستان و لبنان نیز آثاری به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان «بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه» و«پنجمین جشنواره مقالات علمی حوزه» با پیام تصویری آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید و سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه امروز در مدرسه معصومیه قم برگزار شد. در اختتامیه این همایش ۳ اثر برگزیده و ۲۴ اثر شایسته تقدیر و ۴۳ اثر نیز شایسته تحسین اعلام شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا