قیمت‌گذاری جدید محصولات شفافیت بازار را افزایش می‌دهد
قیمت‌گذاری جدید محصولات شفافیت بازار را افزایش می‌دهد
محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت‌گذاری جدید محصولات بر اساس قیمت تمام شده تولید، شفافیت بازار را افزایش می‌دهد و از توزیع نامطلوب کالاها با درج تخفیف‌های خلاف واقعیت،‌ جلوگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، محمد مهدی برادران روز چهارشنبه درحاشیه آیین بهره‌برداری از ۱۸ طرح صنعتی استان قم به مناسبت دهه مبارک فجر در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان داشت: طرح قیمت‌گذاری درقالب قیمت تمام شده تولید موضوعی است که با همکاری تولیدکنندگان و اصناف درحال اجراست و مورد استقبال تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار گرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح قیمت‌گذاری جدید مردم باید بدانند قیمت کالا درب کارخانه چقدر است، افزود: اجرای این طرح موجب شفافیت درتوزیع کالاها، رقابت بیشتر میان تولیدکنندگان برای عرضه کالای با کیفیت با قیمت کمتر و همچنین کاهش قیمت برخی از کالاها شده‌است.

وی با بیان این که هدف‌گیری طرح قیمت‌گذاری جدید، افزایش بهره‌وری در نظام توزیع ضمن حفظ حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است، ادامه داد: درحال حاضر این طرح در رابطه با گروه‌های کالایی منتخب همچون آب معدنی، آب‌میوه و شماری دیگر از نوشیدنی‌ها اجرا می‌شود، همچنین به زودی شاهد اجرای آن در خصوص برخی از اقلام خوراکی مانند کیک و کلوچه و برخی از قطعات مصرفی در صنایع خودروسازی خواهیم بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز ۱۸ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای یکهزار و ۷۲ نفر به‌مناسبت دهه مبارک فجر در این استان افتتاح شد که این رویداد نقش مهمی در ارتقا توان تولید و توسعه اقتصادی قم خواهد داشت.

بهره‌برداران این طرح‌های تولیدی که در سطح شهرک‌ها و مناطق صنعتی استان افتتاح شد در زمینه تولید محصولاتی همچون انواع پاکت‌های بسته بندی، انواع قفسه، یخچال و لوازم فروشگاهی،‌ انواع دستمال کاغذی، ساخت انواع رنگ، روغن جلا و پوشش‌های مشابه، مجموعه صفحه کلاج و انواع دوچرخه به فعالیت خواهند پرداخت، همچنین محصولات پلاستیکی، انواع فنر،‌ محصولات فلزی ساختمانی، انواع کفش، انواع اگزوز خودرو، انواع محصولات پلاستیکی، کاغذ و مقوا و محفظه‌های کاغذی، انواع روغن موتور،‌ انواع لوازم فلزی کابینت و لوازم آشپزخانه از دیگر کالاهایی است که در این واحدهای صنعتی تولید خواهد شد.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ هجری خورشیدی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، «دهه فجر» نامیده می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا