دستور قضایی ساماندهی بنگاه‌های املاک قم صادر شد
دستور قضایی ساماندهی بنگاه‌های املاک قم صادر شد
علی اصغر سلطانی، معاون دادستان قم از صدور دستور قضایی برای ساماندهی بنگاه‌های املاک قم خبر داد و گفت: طی دستورالعمل نظارتی از سوی دادستانی، ضوابط فعالیت مشاوران املاک از حیث ثبت رسمی و گرفتن پروانه صنفی، نرخ خدمات دریافتی و نحوه فعالیت قانونی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، علی اصغر سلطانی افزود: این دستورهای قضایی به اتاق اصناف، اتحادیه املاک و اداره اماکن‌ عمومی استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ازدیاد پرونده‌های قضایی در حوزه زمین و مسکن، مطالبه‌گری اقشار جامعه و صیانت از حقوق عامه، رصد و پایش قانونی فعالیت دفاتر و بنگاه‌های املاک در دستور کار دستگاه قضایی و دادستانی کل کشور قرار گرفت و دادستانی قم نیز در این راستا دستورهایی را به منظور ساماندهی مشاوران املاک و برخورد با تخلف‌های صنفی صادر کرد.

وی با تاکید بر پایش و رصد مستمر و پیوسته دادستانی بر فعالیت مشاوران املاک بیان داشت: در خصوص ارائه و تفهیم نرخ مصوب خدمات بنگاه‌ها به اتحادیه املاک و اتاق اصناف دستورهای لازم ابلاغ شده و در صورت گزارش تخلف‌های صنفی شامل گرفتن وجوه غیرمتعارف و فعالیت بدون پروانه بنگاه‌های املاک، طبق مقررات قانونی با ایشان برخورد شده و دفتر پلمب می شود.

  • منبع خبر : روابط عمومی دادگستری قم