مردم قم هرگونه گران فروشی کالاهای اساسی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند
مردم قم هرگونه گران فروشی کالاهای اساسی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند
محمد رضا حاجی رضا، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: همشهریان این استان هرگونه گران فروشی، کم فروشی و تخلف بویژه کالاهای اساسی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا با هدف تنظیم بازار، برخورد قانونی لازم با متخلفان صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، محمد رضا حاجی رضا روز پنجشنبه بیان کرد: یکی از ماموریت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی قم موضوع نظارت و تنظیم بازار کالاهای اساسی استان است که در همین رابطه از همه ظرفیت‌ها برای تامین و توزیع اقلام مورد نیاز مردم استفاده می‌کنیم.
وی افزود: بررسی وضعیت بازار قم نشان می‌دهد مشکلی خاصی در زمینه توزیع کالاهای اساسی در این استان وجود ندارد و کالاهایی همچون شکر، روغن و برنج به اندازه کافی برای تامین نیاز مردم با قیمت مصوب موجود است.
وی ادامه داد: اما در عین حال با توجه به اهمیت موضوع و تاکید وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار استان، برنامه‌ریزی کردیم تا در هفته جاری میزان قابل توجهی از کالاهای اساسی نظیر شکر و برنج را به بازار تزریق کنیم.
حاجی رضا گفت: در همین رابطه هماهنگی لازم صورت گرفته تا برنج خارجی شامل برنج پاکستانی، هندی و تایلندی به اندازه لازم به بازار تزریق شود تا همچنان نقش موثری در زمینه تنظیم بازار و تعادل قیمت برنج در بازار استان داشته باشد.
وی افزود: درسالجاری تولید برنج ایرانی به دلیل خشکسالی و موارد دیگر با سختی مواجه شده به همین دلیل در استان قم تلاش می‌کنیم با تامین و توزیع برنج خارجی، نیاز بازار به این محصول را پاسخ دهیم.
وی با اشاره به این که قیمت برنج‌های خارجی توزیع شده بر اساس نرخ مصوب است، ادامه داد: در همین راستا قیمت عرضه هر کیلوگرم برنج هندی در بازار استان ۲۴ هزار تومان و هر کیلوگرم برنج پاکستانی ۲۵ هزار تومان تعیین شده‌است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا