قم آنتی‌تز انقلاب را باطل کرد
قم آنتی‌تز انقلاب را باطل کرد
حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین گفت: در قم چنان ادبیات انقلابی و دینی و همچنین مباحث حکمی، تفسیری و فقهی تولید شده که آنچه که آنتی‌تز انقلاب از این شهر نامیده شده را باطل کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری ایرنا، “حسن عباسی” سه‌شنبه شب در نخستین برنامه “جشن‌ دهه‌فجر انقلاب اسلامی” که به همت “شورای هماهنگی اصولگرایان قم” در مسجد چهارمردان این شهر ترتیب یافته، طی سخنانی اظهار داشت: امروز ما با دو گروه در جامعه مواجه هستیم، نخست گروهی هستند که می‌خواهند آنتی‌تز انقلاب از قم بیرون بیاید و بگویند که دین برای حکومت و تمدن‌سازی نیامده و پیامبر نیز برای اِنگاره‌های اخلاقی آمده است.

او افزود: گروهی دیگر همواره انقلاب و جریان‌های انقلابی را ملامت و شماتت می‌کنند، و به جای پیدا کردن راه‌حل برای برون رفت از مشکلات کشور، مدام انقلاب را سرزنش نموده و گرفتاری‌ها را به آن نسبت می‌دهند.

عباسی گفت: این دو دسته باید به جریان پرشوری که حرکت نظام و انقلاب را از این فضای سخت و دشوار جلو می‌برد، بپیوندند.

وی خطاب به این دو گروه خاطرنشان کرد: احتمالا شما اگر در شعب ابیطالب (ع) بودید، می‌خواستید به پیامبر (ص) بگویید زود باشید، مذاکره کنید مردم کمرشان شکست و یا اگر در کربلا بودید به امام حسین (ع) می‌گفتید، ببینید علی اصغر آب ندارد بنوشد و همه از تشنگی دچار مشکل هستند بروید زود قرارداد ببندید و مذاکره کنید و همه چیز را حل کنید.

عباسی در ادامه گفت: اما ما از امام علی در جنگ صفین و از امام حسین در کربلا و از پیامبر در شعب ابیطالب یاد گرفتیم که کفار، مشرکان و ملحدان و منافقان همیشه از تحریم وارد می‌شوند و لحظه‌ای که تحریم کردند نیز ما نباید زیر بار تحریم زانو بزنیم، توکلمان به خدا باشد که خودِ تحریم یک مرحله‌ای از قیام و نهضت است.

وی گفت: بر همین اساس آنچه که آنتی‌تز انقلاب از قم نامیده می‌شد باطل شد، چون قم چنان ادبیات انقلابی و دینی و چنان مباحث حکمی، تفسیری و فقهی تولید کرد که وقتی وارد دانشگاه‌ها شد، مورد استقبال دانشگاهیان قرار گرفت.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب شهریورماه سال ۹۰ در جلسه با اعضای خبرگان رهبری دستور دادند، در قم کرسی‌های آزاد اندیشی فقهی بگذارید و مطالب نو را که تولید شده بدهید به دانشگاهیان تا به مردم برسانند.

عباسی اضافه کرد: بر همین اساس تا یک ماه پیش تعداد ۵۵۰ پایان‌نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تولید شده یعنی ۵۵۰ دختر و پسر جوان با مولفه‌های قرآنی که بزرگان در قم تولید کردند، نظریه‌پردازی انجام دادند.

وی ادامه داد: لشکری از نیروهای فکری انقلاب وارد صحنه شده و به آنتی‌تزی که دشمن امید بسته بود از دلِ قم بیرون بیاید حمله کردند، از این رو وقتی چنین اتفاقی افتاده باید بدانیم که چرا قم را در اول ماجرای کرونا تا این اندازه مورد هجوم قرار دادند و چرا روحانیت را مورد هجوم قرار می‌دهند و به حوزه علمیه حمله می‌کنند.

عباسی تصریح کرد: دشمن چه کینه‌ای از حوزه و روحانیت و قم به دل دارد؟، اگر مولفه‌های حوزه و روحانیت نباشد، همین جور که قرآن هزار سال مهجور بود باز هم همین بلا سرش می‌آید.

وی گفت: از این رو افتخار داریم، دهه فجر چهل و سوم را آغاز می کنیم، جایی که شاه رسما آمد سخنرانی کرد و گفت مردم پیام انقلاب شما را شنیدم، حالا سلطنت طلب‌ها می‌گویند علیه شاه کودتا شد، ولی فیلمش در یوتیوب موجود است، نامه را مسئول دفتر فرح، پروفسور سید حسین نصر استاد ممتاز فلسفه مثلا حکمت خالده برای شاه نوشت

وی افزود: خودِ شاه گفت مردم شما دارید انقلاب می‌کنید و من غلط کردم، پیام انقلابتان را شنیدم، ولی دیگر دیر شده بود، مثل فرعون که وقتی در آب غرق می‌شد، به خدا گفت من الان اسلام می‌آورم ولی خدا گفت دیگر دیر شده تو را آیت آیندگان قرار می دهیم.

عباسی همچنین با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی در ایستگاه چهل‌وسوم برای گام دوم آماده می‌شود و در گام دوم نیز تمدن‌سازی رقم می‌خورد گفت: قم و روحانیت برغم همه هجمه‌ها و فشار معیشتی که بدنه آن را دچار مشکلات جدی کرده، باید پابرجا بماند و خانواده معزز و معظم نهاد روحانیت هم این سختی معیشت و این تنگنا را تحمل کنند.

او گفت: حوزه‌های علمیه که مورد هجوم دشمنان اسلام، انبیا و قرآن و اهل‌بیت هستند باید محکم‌تر از قبل بایستند، چون محصول‌های آنها امروز در محافل علمی و دانشگاهی مقدمات و مقومات ساز و کار نظام تمدن‌اسلامی را در نقشه خدا و هندسه الهی رقم می‌زند.

وی بیان داشت: وقتی از انسان‌هایی عظیمی مثل آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله صافی گلپایگانی یاد می‌کنیم، نفس زکیه این انسان‌های عظیم به گونه‌ای نهضت اسلامی را جلو برده که با همین خیز و شتاب تا زمان ظهور طی طریق خواهیم کرد.

وی در پایان بیان کرد: نگران آمریکا، رژیم صهیونیستی، روسیه و چین، لبیرال‌های داخلی و سکولارها نباشید، آینده روشن است و حزب الله پیروز می‌باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا