اصلاح روندها و مسیرها برای جذب نخبگان در مراکز اجرایی،علمی و صنعتی  ضرورت دارد
اصلاح روندها و مسیرها برای جذب نخبگان در مراکز اجرایی،علمی و صنعتی  ضرورت دارد
استاندار قم گفت: اصلاح روندها و مسیرها برای جذب نخبگان در دانشگاه های استان ضرورت دارد و استانداری حمایت خود را از بنیاد نخبگان استان و دانشگاه های استان انجام می دهد.

به گزارش نسیم قم، سید محمد تقی شاهچراغی در بازدید از بنیاد نخبگان قم در جمع مدیران و کارشناسان این بنیاد اظهار داشت: انسان منشا تحولات است و اراده الهی آن را تحقق می دهد و طبیعت خود به خود امکان شکوفایی ندارد، اگر خداوند چنین اراده ای دارد باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی بیان کرد: نخبگی یک نعمت و محبت الهی است و اگر کسی است این محبت الهی نصیبش شده انگیزه برای پیشرفت دارد و عقل و عرف حکم می کند چنین ظرفیتی در اولویت باشد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: باید در استان ارزیابی صحیح از وجود نخبگان داشته باشیم و برای بکار گیری نخبگان به عنوان هیئت علمی و شاغل در دستگاه های اجرایی باید اهتمام جدی کنیم.

وی اظهار کرد: در این باره نیاز است مبانی قانونی و ضوابط مشخص باشد و آمار دقیقی از نخبگان داشته باشیم که در این راستا در جهت حمایت و ایجاد بسترهای خدماتی، ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق از نخبگان استانی ضروری است.

شاهچراغی گفت: تعاملاتی در دانشگاه های استان قم در اصلاح روندها و مسیرها در جذب نخبگان در هیئت علمی باید اتفاق بیفتد و اگر ظرفیت وجود دارد از نظر قانونی نیز شرایط لازم را فراهم بیاوریم.

وی افزود: همچنین اگر زمینه رقابت را فراهم کنیم می توان زمینه جذب نخبگان را افزایش داد، در این راستا باید در حوزه صنعت و اقتصاد طبق طبقه بندی ها عمل کرد، در واقع توانمندی در حوزه اجرایی و اقتصادی وجود دارد.

استاندار قم بیان کرد: نخبگان می توانند به عنوان نیروهای جهادی در عرصه های مختلف بدرخشند در این باره با شناسایی ظرفیت ها از حضور آنها استفاده کنیم و طبق آئین نامه ها در جذب و بکارگیری نخبگان تلاش شود به ویژه بخش خصوصی در این زمینه دارای ظرفیت فراوانی است.

در ابتدای این نشست دکتر محمد حسین ظریفیان سرپرست بنیاد نخبگان استان ضمن ارایه توضیحاتی درباره ماموریت و عملکرد بنیاد ملی نخبگان و بنیاد نخبگان استان قم بر اهمیت توجه مسئولان به مساله مهاجرت نخبگان و ایجاد زمینه اشتغال و رفاه آنان تاکید کرد و خواستار حضور و مشارکت نخبگان استان در کارگروه های تخصصی شد.