دوره آموزشی “شهید دیالمه” بسیج دانشجویی در قم برگزار می‌شود
دوره آموزشی “شهید دیالمه” بسیج دانشجویی در قم برگزار می‌شود
علی نجاتی مهر، مسئول دوره کشوری نخبه‌پروری سیاسی "شهید دیالمه" بسیج دانشجویی از برگزاری این دوره آموزشی در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی (عج) قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، علی نجاتی مهرگفت: دورهٔ کشوری نخبه‌پروری سیاسی “شهید دیالمه” از سال ۱۳۹۰ در معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی کشور به دلیل ضرورت و برای برطرف کردن نیازهای اساسی در زمینه پرورش نیرو با موضوع سیاست و گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره در سال جاری نیز از ۹ تا ۱۱ بهمن‌ماه با حضور دانشجویان منتخب بسیجی سراسر کشور در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی (عج) شهر مقدس قم برگزار می‌شود، افزود: این دوره شامل سرفصل‌هایی در سه ساحت بینشی، گرایشی و کنشی و پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب دربارهٔ لزوم نخبه‌پروری شروع به فعالیت کرده و سرفصل‌ها وحوزه‌های گوناگون زیرساختی، ساختی و فراساختی را در بر می‌گیرد.

مسئول دورهٔ کشوری نخبه‌پروری سیاسی شهید دیالمه بسیج دانشجویی، روش برگزاری دوره را به صورت درازمدت و شامل مراحل حضوری و غیرحضوی برشمرد و افزود: در بازه‌های غیرحضوری نیز برنامه‌های خاص و مختلفی از جمله بسط و تعمیق برخی موضوعات و سرفصل‌های مفتوح در دورهٔ حضوری، طرح موضوعات و سرفصل‌های جدید، سیرها و مقرری‌های مطالعاتی در قالب‌های مختلف، جلسات مجازی موضوعی و اقتضائی با حضور شخصیت‌های برجسته، تکالیف متنوع تحلیلی، نگارشی و کنش‌گری و ارزیابی‌های گوناگون انجام می‌شود.

 نجاتی مهر در پایان گفت: مهم‌ترین اهداف این دوره تربیت نیروهایی ویژه با توان فکری و معرفتی بالا و مسلط به مهارت‌های لازم برای نقش‌آفرینی در جنگ همه‌جانبه و تمام‌عیار زمانه و انجام تکلیف در عرصهٔ جهاد تبیین است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس