نقشه راه توسعه تجارت کشور با هم‌اندیشی صادرکنندگان و صاحب‌نظران اقتصادی تدوین شد
نقشه راه توسعه تجارت کشور با هم‌اندیشی صادرکنندگان و صاحب‌نظران اقتصادی تدوین شد
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نقشه راه توسعه تجارت کشور با هم‌اندیشی صادرکنندگان و صاحب‌نظران اقتصادی تدوین شده است.

به گزارش نسیم از قم، علیرضا پیمان‌پاک در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر قم در اتاق بازرگانی استان اظهار داشت: در جهت ایجاد یک فضای کسب و کار مناسب و رفع موانع صادرات نقشه‌راهی را تهیه کرده‌ایم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نقشه راه توسعه تجارت کشور با هم‌اندیشی صادرکنندگان و صاحب‌نظران اقتصادی تدوین شده است که براساس آن کالاها و بازارهای هدف اولویت‌بندی شده است.
وی تصریح کرد: همچنین در راستای رفع موانع صادرات اقداماتی انجام شده که تعدادی از برنامه‌ها در کوتاه‌مدت توانسته موثر باشد و برخی دیگر نیاز به زمان دارد.
پیمان‌پاک بیان کرد: استان قم در زمینه صادرات کفش ماشینی و فرش دستبافت دارای ظرفیت‌های بالایی است و اگر برندسازی شود، هیئت‌های مهم تجاری را می توان از کشورهای همسایه با توجه به نزدیکی قم به پایتخت هدایت کرد.
وی تاکید کرد: موانع تجارت با کشورهای همسایه رفع می‌شود، البته در زمینه شبکه‌های بانکی، پایانه‌های صادراتی و نمایشگاه‌های تخصصی اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند پایانه در اولویت صادرات قرار گرفته که برخی پایانه ها به علت کارآیی مناسب، نمونه انتخاب شدند.
وی گفت:بخش خصوصی بازوی اصلی ما در توسعه تجارت است و باید دنبال راهکاری برای رفع موانع و جهش صادرات باشیم که نخستین گام در جهش صادرات رفع موانع تولید است.