تلاش برای حل مشکلات اقتصادی، مقدمه ای برای رسیدن به جامعه ای پاک است
تلاش برای حل مشکلات اقتصادی، مقدمه ای برای رسیدن به جامعه ای پاک است
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تلاش برای حل مشکلات اقتصادی،مقدمه ای برای رسیدن به جامعه ای پاک است.

به گزارش نسیم از قم، آیت الله محسن اراکی در نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم با بیان اینکه اعتکاف به معنای گوشه نشینی نیست عنوان کرد: اعتکاف رویدادی مهم است که می‌تواند جامعه‌ای پاک را بسازد.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: ائمه معصومین تاکیدات فراوانی در خصوص اعتکاف و نقش آن در پاک سازی و تزکیه جامعه دارند.
وی بیان کرد: احیای سنت اعتکاف در انقلاب اسلامی یک مساله ارزشمندی است، وقتی مأموریت جامعه پاک و طاهر از جمله مسائل مهمی در مورد اعتکاف و جامعه اسلامی به شمار می‌رود خود نشان دهنده آن است که امت ابراهیمی و محمدی (ص) یک امت معمولی نیستند.
آیت الله اراکی تصریح کرد: مسئله اعتکاف ارتباط مستقیمی با امت اسلامی و انگیختن امت ابراهیمی دارد و یکی از بسترهای ایجاد جامعه پاک، اعتکاف است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش برای حل مشکلات اقتصادی،مقدمه ای برای رسیدن به جامعه ای پاک است، زیرا از جامعه گرسنه نمی توان انتظار تزکیه داشت.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: جامعه اسلامی باید در مسیر عادی سازی معروف و خوبی‌ها قدم بردارد؛ باید بدانیم عرفی سازی به معنای عادی سازی رفتارهای نامناسب جایی در فرهنگ دینی ندارد.