واکسن نورا برای افراد زیر ۱۸ سال قابل تزریق نیست
واکسن نورا برای افراد زیر ۱۸ سال قابل تزریق نیست
بنا بر اعلام مرکز بهداشت قم واکسن نورا در مرحله کارآزمایی بالینی است و برای سنین بالای ۱۸ سال قابل تزریق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، به تازگی در قالب کارآزمایی بالینی ،دز سوم واکسن نورا توسط اکیپ اعزامی از بیمارستان بقیه الله (عج)در دو مرکز واکسیناسیون میدان روح الله و پایگاه واکسیناسیون در حرم مطهر حضرت معصومه (س)قابل تزریق است، در پاسخ به سوال شهروندان مبنی بر این که«  واکسن نورا برای افراد زیر ۱۸ سال قابل تزریق است؟ »مرکز بهداشت قم اعلام کرد:  واکسن نورا در حال حاضر در مرحله کارآزمایی بالینی است و برای سنین بالای ۱۸ سال قابل تزریق است.

در صورت تایید واکسن و اضافه شدن آن به سبد واکسیناسیون کشورمان دستورالعمل استفاده از آن و گروه هدف مورد نظر از سوی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

شرایط اولیه داوطلبان برای تزریق دز سوم واکسن نورا داشتن سن بالای ۱۸ سال و تزریق دو دوز واکسن از نوع سینوفارم، برکت و آسترازینکا و سپری شدن مدت سه ماه از تزریق دز دوم است.

طبق مطالعات انجام شده واکسن نورا از مناسب‌ترین واکسن‌ها برای تزریق دز سوم است و اثربخشی بالایی دارد و میزان آنتی بادی مناسبی را در بدن ایجاد می‌کند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، اثربخشی خوب و نداشتن عارضه واکسن نورا در فاز‌های ۱ و ۲ از امتیازات این واکسن محسوب می‌شود. بی خطری واکسن در هر سه مرحله کارآزمایی بالینی به اثبات می‌رسد و در فاز دوم تست انسانی این واکسن متمرکز بر اثربخشی بوده است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان