قم میزبان مربیان وزنه‌برداری ایران
قم میزبان مربیان وزنه‌برداری ایران
محمدحسین شجاع‌فرد، نایب‌رئیس هیات وزنه‌برداری استان قم با اشاره به برگزاری دوره مربیگری کشوری این رشته در قم از جامعه وزنه‌برداری خواهان وحدت و همدلی به منظور انجام فدراسیون این رشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، با برنامه‌ریزی هیات وزنه‌برداری استان قم دوره مقدماتی مربیگری و داوری درجه ۳ این رشته به مدت یک هفته از ۲۳ تا ۳۰ دی با حضور ۲۷ نفر از شهرهای مختلف نظیر شیراز، کیش، اصفهان، کرج، بیرجند، تهران، مرند، رفسنجان و قم در سالن آموزش مجموعه ورزشی شهید حیدریان برگزار می‌شود.

محمدحسین شجاع‌فرد داور بین‌المللی وزنه‌برداری و نایب‌رئیس هیات قم به عنوان ناظر این دوره حضور دارد، ضمن اینکه خانم دکتر عبدالملکی از کردستان، استاد محمدی از اصفهان به همراه استاد جلیلی و جاهد از تهران مدرسان این دوره آموزشی هستند، دوره‌ای که نخستین‌بار برای بانوان برگزار می‌شود و قم نیز اولین بار از دوره‌های آموزشی این رشته میزبانی می‌کند.

لزوم وحدت و همدلی برای تداوم در عرصه بین‌المللی

وی در حاشیه این دوره مربیگری راجع به اتفاقات اخیر در وزنه‌برداری ایران و با تاکید بر اهمیت وحدت و همدلی جامعه وزنه‌برداری برای تداوم رشد و پیشرفت این رشته در عرصه داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری که خود از جنس این رشته است در این برهه حساس زمانی به نوعی مورد بی‌مهری قرار گرفته و به عنوان یک عضو کوچک جامعه وزنه‌برداری معتقدم باید به ویژگی‌ها و خدماتی که وی در دوره تصدی‌گری فدراسیون داشته توجه کنیم.

داور بین‌المللی وزنه‌برداری ایران اضافه کرد: مرادی فردی اخلاق‌مدار و با اخلاص، متعهد، متخصص و فنی در این رشته است که جامعه وزنه‌برداری کاملا به آن واقف هستند و در این سال‌ها ارزش قائل شدن و احترام به پیشکسوتان یکی از بزرگترین ویژگی‌های وی بوده و همه ما می‌دانیم پایان تمام قهرمانی‌ها، مدال گرفتن‌ها و مسوولیت‌ها در عرصه ورزش، مسئله کسوت است که بایستی مورد تکریم و احترام قرار گیرد.

راه‌اندازی وزنه‌برداری بانوان یک دستاورد بزرگ

وی با اشاره به تحولات وزنه‌برداری ایران در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی وزنه‌برداری بانوان یکی از دستاوردهای بزرگ این فدراسیون است که با تلاش‌ها و رفع موانع متعدد ایجاد شد و با اینکه بانوان مدت کمی است در این رشته فعال شده‌اند اما مقام‌های بسیار خوبی در سطح بین‌اللملی در این فرصت کم به دست آورده‌اند.

شجاع‌فرد افزود: پیگیری در راه‌اندازی وزنه‌برداری دانش آموزی از دیگر اقدامات فدراسیون فعلی وزنه‌برداری است که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با فدراسیون ورزش دانش‌آموزی انجام گرفت بعد از چند سال وقفه مجددا فعال گردیده و قرار است مسابقات دانش‌آموزی برگزار شود که این در مسیر استعدادیابی و پشتوانه‌سازی برای رشته المپیکی و مدال‌آور وزنه‌برداری اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

وزارت ورزش نگذارد آسیبی به وزنه‌برداری وارد شود

وی خاطرنشان کرد: از موارد دیگری که فدراسیون وزنه‌برداری در این سال‌ها نسبت به آن توجه داشت، رسیدگی به امور هیات‌های استانی است که هم از نظر کمی و هم از لحاظ کیفی باعث رشد و ارتقاء وزنه‌برداری نقاط مختلف ایران شده و همین ورزشکاران استان‌ها و شهرستان‌ها هستند که در قالب تیم‌های برون‌مرزی مقام‌های ارزنده‌ای کسب می‌کنند.

شجاع‌فرد که پائیز امسال در مسابقات ۲۰۲۱ قهرمانی نوجوانان جهان در عربستان حضور داشت، در پایان اظهار کرد: امیدوارم خدمات ارزنده فدراسیون وزنه‌برداری مورد بی‌مهری قرار نگیرد و از وزیر ورزش و جوانان تقاضا داریم برای فدراسیون وزنه‌برداری تعیین تکلیف کنند و نگذارند بیش از این لطمه و آسیب به رشته وزنه‌برداری وارد شود و علی مرادی بار دیگر به مدیریت فدراسیون برگشته و به خدمت در این رشته ادامه دهد.

گفتنی است: در فاصله حدود دو سال تا پایان دوره چهار ساله ریاست علی مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری، با تصمیم وزارت ورزش و جوانان با طرح موضوع بازنشسته بودن علی مرادی، این وزارتخانه مانع ادامه فعالیت رئیس فدراسیون شده و این رشته المپیکی هم اکنون بدون متولی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس