برخی با تحریف تاریخ حوزه آدرس غلط می‌دهند
برخی با تحریف تاریخ حوزه آدرس غلط می‌دهند
آیت‌الله سیدمحمد سعیدی،امام جمعه قم گفت:برخی از حوزویان با شعار جدایی دین از سیاست و با تحریف تاریخ حوزه آدرس غلط می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی،امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: ابعاد وجودی انسان بسیار گسترده وهمه انحرافات بشر به خاطر این است که خود را نشناخته است.

او  گفت:  سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) مادر حضرت عباس (ع) به نام همسران و مادران شهدا نام‌گذاری شده است، مادران و همسران شهدا از فرزند و همسر خود دل کندند و بر اساس آموزه‌های دینی هنگامی‌که با پیکر خون‌آلود عزیزان خود روبرو شدند به خاطر رضای خدا صبوری کردند.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز شهید نواب صفوی گفت : مقام معظم رهبری درباره قدرت تأثیرگذاری شهید نواب فرمود اولین جرقه انقلاب اسلامی به‌وسیله شهید نواب در من ایجاد شد و هیچ شکی ندارم که نخستین آتش را نواب در دل من ایجاد کرد.

قیام ۱۹ دی مردم قم نشانه عمق غیرت دینی همراه با عقلانیت است

آیت‌الله سعیدی گفت: مقام معظم رهبری قیام ۱۹ دی مردم قم را نشان‌گر عمق غیرت دینی همراه با عقلانیت خواندند، باید با امید و وحدت و قدرت به سمت چشم‌انداز آینده حرکت کنیم و مسئولین تلاش‌های خود را برای حل مشکلات انجام دهند.

امام‌جمعه قم بابیان این که علما در برابر استکبار همواره ایستادگی و مقاومت داشتند، می گوید: راز دشمنی عمیق مستکبران با دین و علمای دینی و سیاسی قابل‌درک است، همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمود آیت‌الله مصباح یزدی در غیرت دینی در اوج بود.

او می گوید: امروز در میان حوزویان و بزرگان روحانیت باید شخصیت‌هایی از جمله آیات محمدتقی مصباح یزدی و محمد یزدی را الگو قرار دهیم که از عقلانیت و غیرت دینی برخوردار بودند، متأسفانه برخی از حوزویان با شعار جدایی دین از سیاست غیرت دینی و جوشش حوزویان را نشانه گرفتند و با تحریف تاریخ حوزه آدرس غلط می‌دهند.

جدایی حوزه از سیاست صدای جنگ نرم و خواسته انگلیس خبیثت است

خطیب جمعه قم گفت: انگلیس و استکبار از حضور روحانیت باغیرت دینی در طول تاریخ ضربات سنگین خورده است امروز حوزه آگاه و بیدار است و جدایی حوزه از سیاست صدای جنگ نرم و خواسته انگلیس خبیثت است، برخی تلاش و تبلیغ می‌کنند که غیرت دینی را خشونت بنامند، ولی غیرت دینی بر خواسته از بصیرت و بصیرت شعبه‌ای از عقلانیت است و در عمل غیرت دینی با عقلانیت همراه بوده و سبب نجات کشور و تبدیل تهدید‌ها به فرصت است.

امام جمعه قم می گوید: هر جا مشکلات فرهنگی، ابتذال، بی‌فرهنگی و بی‌عفتی وجود دارد ناشی از بی‌غیرتی دینی و ضعف فرهنگی در مقابله با جنگ نرم دشمن است، باهم افزایی با یکدیگر چهره شهر خون و قیام و جهاد و اجتهاد را در تراز مردم ولایتمدار و انقلابی و با بصیرت قم بازآرایی کنیم.

 

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان