فعالیت مجدد سینما تربیت قم آغاز شد
فعالیت مجدد سینما تربیت قم آغاز شد
سالن سینما تربیت قم پس از حدود ۲ سال مرمت و بازسازی، روز دوشنبه طی آیینی با حضور خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و رسانه و همچنین اکران فیلم «منصور» بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرد و در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش قم در حاشیه این آیین، کل اعتبار هزینه شده برای بازسازی این سالن را ۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: به دلیل کمبود اعتبارها افتتاح دوباره این طرح فرهنگی با تاخیر مواجه شد.

ناصر حمزه‌ای با بیان اینکه مجتمع فرهنگی تربیت و همچنین سالن سینمای آن متعلق به آموزش و پرورش است گفت: هفت میلیارد ریال از بودجه این طرح از اعتبارهای داخلی آموزش و پرورش و سه میلیارد ریال دیگر نیز توسط سینما شهر که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، تامین شده است.

وی با اشاره به کاهش تعداد صندلی‌های این سالن سینمایی خاطرنشان کرد: به دلیل ایجاد بالکن در ورودی این سالن فضای آن محدودتر شده و تعداد صندلی‌ها نیز از ۳۸۰ به ۳۴۰ کاهش پیدا کرده است.

معاون آموزش و پرورش قم با بیان اینکه دالبی نبودن سیستم صوتی این سالن از مشکل‌ها و نواقص آن به شمار می‌آید گفت: در حال حاضر قم دارای ۶ سالن سینما است، و سینما تربیت قم به لحاظ درجه‌بندی در سطح ممتاز می‌باشد.

حمزه‌ای همچنین در ادامه با اشاره به حدود ۲ هزار صندلی برای تماشای فیلم در استان گفت: قم در حال حاضر غیر از سینما تربیت دارای پنج سالن سینمایی است که ونوس با ۳۰۰ صندلی، آیه با ۱۴۰ صندلی، آوینه با ۲۲۰ صندلی، شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰۰ صندلی، از جمله سینماهای فعال استان است.

وی یادآور شد: مجتمع فرهنگی تربیت قم واقع در خیابان شهید فاطمی در سال ۱۳۶۵ تاسیس، و تاکنون نیز چند بار نوسازی و افتتاح شده است.

همچنین در نخستین روز فعالیت جدید این سالن سینما، فیلم سینمایی منصور به نمایش گذاشته شد.

این فیلم که توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج ساخته و در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته، بخشی از زندگی شهید منصور ستاری فرمانده پدافند هوایی ارتش و طراحی و تولید نخستین جنگده ایران و ناگفته‌هایی از هشت سال دفاع مقدس را روایت‌ می‌کند.

خیران ۵۰ میلیارد ریال به آموزش مجازی در قم کمک کردند

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در این آیین با اشاره به اینکه در دوران کرونا تعطیلی مدارس و  نبودن برنامه‌های فرهنگی معضل‌های زیادی را برای جامعه به همراه داشت گفت: خیران بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک کردند که دانش‌آموزان بدون تبلت و ابزار لازم برای آموزش مجازی نباشند.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام با بیان اینکه ۴۰ هزار تَن از دانش‌آموزان قم از اتباع هستند که به طور حتم از نظر مالی مشکل دارند بیان داشت: ما نتوانستیم، وسایل مورد نیاز برای آموزش در فضای مجازی را در اختیارشان بگذاریم، ولی کمک‌های مردمی باعث شد تا قم در ایام کرونا در ۸۰ درصد برنامه‌های شبکه آموزش دانش‌آموزی رتبه نخست را کسب کند.

وی احداث حدود ۱۸۰ واحد آموزشی در استان با استفاده از اعتبارها و تعامل‌های ملی و استانی و حمایت‌های مردمی را مورد توجه قرار داد و گفت: طی ۲ سال گذشته چهار میلیارد ریال برای تقویت سِرورهای اداره‌کل آموزش و پرورش استان هزینه شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا