افتتاح کانون خلاقیت و شکوفایی شهرستان کهک
افتتاح کانون خلاقیت و شکوفایی شهرستان کهک
آیین افتتاح کانون خلاقیت و شکوفایی شهرستان کهک در راستای اجرای طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری در استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، امیر عباس بقائی سرپرست فرمانداری شهرستان کهک در این مراسم با قدردانی از تلاش مسئولان اظهار داشت: خدا را شاکریم که این فناوری را از شهرستان کهک رقم زده اند، شهرستانی که دو درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد، اما ۹ درصد از آمار شهدای استان را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به ظرفیت های کهک به عنوان شهرستانی شهید پرور و شهر حکمت تصریح کرد: توفیق داشتم مدتی به عنوان کارمند در خدمت دکتر اخوان به خدمت بپردازم و امروز فرصت مغتنمی در جهت قدردانی در ایجاد چنین ظرفیتی است.
بقایی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب دیروز در سخنان حکیمانه خود با مردم قم به کلید واژه های مهمی اشاره داشتند که می تواند در همه سطوح زندگی چراغ راه باشد، یکی از این کلیدواژگان بحث غیرت دینی است، امروز دانشمندان و نخبگان و دانشجویان و دانش آموزان ما با غیرت دینی یک به یک قله‌های علمی را در سراسر جهان فتح می کنند.
وی عنوان کرد: ایشان همچنین به موضوع اعتقاد اشاره داشتند، دانشمندان و با اعتقاد و همدلی در جهت افزایش رتبه علمی ایران در جهان باید تلاش کنند، ضمن اینکه باید به حفظ اصول انقلاب براساس منویات رهبری پایبند باشیم تا راهگشا باشد.
سرپرست فرمانداری شهرستان کهک تصریح کرد: امروز شهرستان کهک میزبان واقعه ای علمی است که می تواند سرنوشت شهرستان را در سطح کشو تغییر دهد، امید است با این قدم ارزشمند بتوانیم این ۴۳ واحد آموزشی در کهک با ۴ هزار و ۶۰۰ دانش آموز را که وجود دارد به قطب علمی تبدیل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین دانش آموزان در سطح کشور بتوانند مقام هایی را کسب می کنند، با وجود مراکز علمی مثل پارک و علم و فناوری که دومین مجموعه علمی در شهرستان کهک است و پیام نور اولین مجموعه فناوری به شمار می رود بتوانیم در راستای اهداف نظام مقدس گام برداریم.
حجت الاسلام والمسلمین محسن صبوری امام جمعه شهرستان کهک نیز در این مراسم عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم در شهرستان در زمینه علم اتفاق افتاده است و از معدود شهرستان هایی هستیم که برای علاقه مندان اهل علم و ائمه جماعات عالی ترین دروس را در شهرستان برگزار می کنیم.
وی گفت: امید است این اتفاق خوبی که رقم می خورد مقدمه ای برای ارتقای سطح علمی شهرستان شود، یکی از اهداف پارک های علم و فناوری ارتقای کسب و کارهای دانش محور است، در این زمینه ظرفیت خوبی وجود دارد.
امام جمعه شهرستان کهک افزود: در آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام شده و باید مزیت ها در حوزه کشاورزی و دامداری در رشته های علمی لحاظ شود و حلقه واسطه بین علم و کسب و کار اتفاق بیفتد، اگر دانشگاه آزاد نیز مستقر شود جهت علمی در منطقه تسریع می شود.
وی بیان کرد: ارتقای حوزه علمیه خواهران و برادران باید مورد توجه باشد، متاسفانه در پشت دیوار دانشگاه زمینی در جهت احداث حوزه از سالهای قبل مانده بوده و هیچ اقدام عملی انجام نشده و درصدد هستیم سال بعد حوزه خواهران و برادارن را راه اندازی کنیم تا مستقل باشد و سطح علمی منطقه را بالا ببریم و سرآغاز تحولات علمی و دینی شود.
حجت الاسلام والمسلمین صبوری اظهار کرد: در مورد علم و فناوری نیز خواهان جلسات تخصصی در حوزه هستیم تا در موضوعات تولید علم و فقه کارهای خوبی انجام شود.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر اکبریان رئیس دانشگاه پیام نور کهک در این آئین بیان کرد: در این مراسم خیر مقدم نسبت به مهندس زاهدی خیری داریم که دانشگاه به برکت ایشان تاسیس شد و دیوار عظیمی که برای دانشگاه تاسیس شده قدردان هستیم.
وی با گرامیداشت شهادت امیرکبیر افزود: به قول فرمایش رهبری، امیرکبیر سه سال و دو ماه و ۲۴ روز فرصت خدمت داشت و نامش را در تاریخ به ماندگاری به ودیعه گذاشت و موفق به تاسیس دارالفنون شد.
رئیس دانشگاه پیام نور کهک بیان کرد: علم کشور ما سنتی بود و حوزه ها و مکتب خانه ها به مردم می دادند و در ۷ قرن دنیای اسلامی سرآمد علم در جهان بود و بوعلی سیناها و فارابی ها بودند، آن چه دانش را مدرن و کلاس های دانشگاهی و نخبه را در یک جا جمع و اساتید علمی را شناسایی کرد کسی جز امیرکبیر نبود.
وی تصریح کرد: وی به ایجاد علم و نوآوری پرداخت و استکبار این نقطه قوت را به عنوان ضعف خود قلمداد کرد،روزی که انگلیس تصمیم گرفت به ایران حمله کند ایران سلاح نداشت و امیرکبیر خواست مردم با مشارکت خود در ایجاد فناوری در این جنگ استعمار را از پای دربیاورند، اما دشمن، مردم را ترساند و اجازه نداد علک و فناوری ایجاد شود.
حجت الاسلام والمسلمین صبوری خاطرنشان کرد: پادشاهان قبلی ۲۰۰ سال ایران را از نظر علمی عقب انداختند و ایران اسلامی به برکت علما و اساتید و دانشگاه توانست رشد و توسعه علمی پیدا کند.
وی گفت: امام علی(ع) می فرماید: علم به ما بزرگی می دهد، ما در برخی از عرصه ها جز ده کشور اول هستیم، دشمنی غرب در بحث هسته ای نیست، بلکه به دلیل مرجعیت علمی است که اگر اتفاق بیفتد و چنین جایگا ه علمی را به دست بیاوریم می توانیم در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.