کارکنان نیروهوایی ارتش قم در سالگرد شهادت سردار سلیمانی پیاده‌روی کردند
کارکنان نیروهوایی ارتش قم در سالگرد شهادت سردار سلیمانی پیاده‌روی کردند
همایش پیاده‌روی کارکنان گروه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) قم به‌ مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، این پیاده روی از درب ورودی یگان آغاز شد و شرکت کنندگان مسیر ورودی یگان تا گلزار شهیدان گمنام گروه را پیاده طی کرده و در جوار مزار مطهر آنان با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

گزارش حاکیست: در حاشیه این همایش فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان و فرمانده گروه پدافندهوایی حضرت معصومه (س) چند ویژگی اخلاقی شهید سلیمانی را برشمرد و گفت: بزرگترین خصیصه اخلاقی ایشان اخلاص بود در تمامی خاطره‌هایی که از این شهید بزرگوار به جا مانده و نزدیکان ایشان صحبت می‌کنند اخلاص سردار سلیمانی واقعا سرآمد بوده و هیچ وقت کار را برای غیر خدا انجام نداد و تمام کارها، حرکت‌ها، لبخند، اخم و تمام امورزندگی این شهید برای خدا و در راه رضای خدا و در راه حق و حقیقت بوده است.

سرهنگ نعمت محسنی زرین در ادامه افزود: ویژگی دوم حاج قاسم ولایت پذیری و ولایت مداری بود و طبق گفته خودش با تمام علمای جهان اسلام از تشیع وتسنن ملاقات و گفتگو داشته است ولی تاکید داشت جایگاه مقام معظم رهبری از تمامی علما بالاتراست چون ولایت فقیه را نایب بر حق امام زمان(عج) می دانست ما نیز باید همانند این سردار بزرگ پیرو ولایت و تابع ولایت باشیم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در قم خصوصیت دیگر سردار سلیمانی را صداقت و بزرگواری برشمرد و بیان داشت: در مراسم تشییع پیکر سردار دل‌ها مشاهده کردید که تمامی اقشار جامعه چه در ایران وچه در اقصی نقاط جهان به‌خاطر پاک دستی و درستکاری و صداقت ایشان شرکت کردند، مطمئن باشید کسی که برای خدا کار کند و پاک باشد همه جا و در همه نقاط دنیا عزیز می‌باشد.

وی در پایان گفت: در چند روز آینده سالروز شهادت شهیدان بزرگی همچون شهید ستاری، شهید اردستانی، شهید یاسینی و شهید شجاعی را داریم که هر یک از این بزرگواران شهید سلیمانی زمان خود بودند.

این فرمانده ارتش بیان کرد: در فیلم سینمایی منصور که زندگی شهید ستاری به نمایش گذاشته شد زحمت‌ها، اقتدار، صلابت، راستگویی ولایت پذیری و اطاعت پذیری این شهید که همچون شهید سلیمانی بود را دیدیم، از خداوند متعال سپاسگزار و شکرگزاریم که عقبه و پشتوانه ما شهیدانی مانند شهید ستاری‌ها و شهید سلیمانی‌ها هستند و امیدواریم ادامه دهنده راه این شهیدان بزرگوار و تمامی شهیدانی که هم مسلک و هم قطار ایشان بودند باشیم.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد (پایتخت عراق)، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان مورد هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند، این حمله با نظارت و دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس‌جمهوری وقت آمریکا انجام شد.

  • منبع خبر : روابط عمومی پدافند هوایی حضرت معصومه (س)