شجاعت همراه با تدبیر از ویژگی‌های شهید سلیمانی بود
شجاعت همراه با تدبیر از ویژگی‌های شهید سلیمانی بود
سردار اسدالله گنجعلی یکی از همرزمان شهید سلیمانی، شجاعت همراه با تدبیر را از ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی ذکر کرد و گفت: شهدا به ما یاد دادند حفظ نظام و انقلاب اسلامی به تلاش و مجاهدت، مقاومت و بصیرت نیازمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سردار اسدالله گنجعلی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد حاج قاسم می‌فرمایند: دارای شجاعت و روحیه مقاومت بود، هم شجاع و هم با تدبیر بود،حاج قاسم در عین حال که بسیار مهربان و به عنوانی سردار دلها بود؛ اما شخصیتی جدی و عاطفی داشت نه تنها قهرمان ملت ایران بود بلکه قهرمان تمام جهان شد.

فرمانده عملیات منطقه آزادسازی شده نبل و الزهرا ؛ بصیرت را یکی دیگر از اصول پاسداری از انقلاب ذکر کرد و گفت: از ویژگی‌های بارز مکتب حاج قاسم، اصل بصیرت است که مقاومت را بیمه می‌کند.
وی اظهار داشت: حاج قاسم می‌گفت « والله والله والله بزرگترین و مهمترین شئون عاقبت بخیری، رابطه دلی و قلبی با این حکیمی است که سکاندار انقلاب اسلامی را به عهده دارد.»

فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) قم، داشتن آمادگی و تلاش همه جانبه را اصل دیگر از اصول پاسداری از انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: شهید سلیمانی می‌گفت باید شبانه روزی کار کرد، از اتاق در بسته خارج شویم و کار میدانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این ۴۰ ساله؛ مهمترین اصول، اصل مقاومت و استقامت و پایداری است که حاج قاسم می‌گفت ما نباید بگذاریم که دشمن سر بلند کند، دشمن مثل افعی است.

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم اظهار داشت: یکی از عوامل مهمی که باعث پیروزی انقلاب ،ثبات و ۴۲ سال دوام انقلاب اسلامی با همان آرمان‌ها و ارزش‌ها قرار گرفته‌؛ گرامیداشت یاد و نام و خاطره شهداست.

وی جهاد را یکی از اصول پاسداری از انقلاب دانست و گفت: از اصول پاسداری از انقلاب، اصل جهادی بودن است و حاج قاسم در مکتب خود به ما یاد داد که اصل جهادی بودن در انقلاب، تلاش مستمر و هدفمند است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اصول پاسداری از انقلاب، اصل انقلابی بودن است که سردار دلها می‌گفت با ایمان و اتکا به خدا پیروزیم اما اعتماد کنیم که خدا مارا می‌بیند، به شرطی که ما سهم خود را عمل نماییم

این همرزم شهید گفت: از نکات دیگری که سردار سلیمانی به ما یاد داد این است که می‌گفت فرمانده باید خط خودش را حفظ کند و افراد خاکستری را جذب نماید ،افراد با غیرت را پیدا کنیم تا دست دشمن را خالی نماییم.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار حاج قاسم سلیمانی در حمله بالگردهای آمریکایی‌ در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا