حضور رییس جمهور در قم فضایی امیدبخش برای گره‌گشایی از مشکلات رقم زد
حضور رییس جمهور در قم فضایی امیدبخش برای گره‌گشایی از مشکلات رقم زد
سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم در پیامی با اشاره به سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت به قم آورده است: در پرتو این حضور، فضایی امیدبخش برای توسعه و پیشرفت استان و گره گشایی از مشکلات شکل گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، در پیام سید محمدتقی شاهچراغی آمده است: حمد و سپاس ایزد منان را که سیزدهمین سفر استانی دولت مردمی و انقلابی به قم مقدس “خاستگاه انقلاب اسلامی و دیار حماسه و بصیرت و اجتهاد”، با موفقیت وشکوه و شایستگی هر چه تمام برگزار گردید.

پیام ادامه یافته است:  در پرتو حضور پرشور و شوق رئیس جمهور محترم و شماری از یاران جهادی و پرتلاش ایشان، فضایی امید بخش توأم با انگیزه مضاعف در مسیر نیل به توسعه و پیشرفت استان و گره گشایی از موانع و مشکلات دیرینه این دیار شکل گرفت.

پیام حاکی است: هر چند به دلیل شرایط کرونایی امکان دیدار عمومی آیت الله رئیسی با هم استانی های عزیز فراهم نگردید اما ابراز احساسات و شوق وصف ناپذیر مردم در ملاقات ها، برنامه ها و بازدیدهای سرزده از محلات و مناطق مختلف، جلوه های زیبایی از همدلی و پیوند بین مردم و دولت را به منصه ظهور رساند.

در این پیام اضافه شده است: بدون شک این سفر در کنار دستاوردهای مهم خود در شتاب بخشی به روند رو به رشد و شکوفایی استان، در زمینه تقویت تعامل و ارتباط عمیق دولت با مراجع و حوزه های علمیه و افزایش همدلی و همفکری و هماهنگی هر چه بیشتر قوه مجریه و نهاد بالنده حوزه برای پیشبرد بهتر امور اجرایی کشور را نیز حائز برکات ارزشمندی بود.

پیام می افزاید: در پایان اینجانب لازم می دانم مراتب تقدیر و تشکر خود را از همراهی آحاد مردم شریف قم به ویژه مراجع عالیقدر، نماینده معزز ولی فقیه در استان و علما ، ائمه محترم جمعه و جماعات، نمایندگان محترم قم در مجلس شورای اسلامی، خانواده های معظم شهداء و ایثارگران، طلاب، فضلا و فرهیختگان حوزه و دانشگاه، مدیران و کارکنان محترم ادارات ، سازمان ها و نهادها اعلام نمایم .

پیام ادامه یافته است: همچنین از اصحاب پرتلاش رسانه، مدیران و خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری ها و مدیریت و کارکنان صدا و سیمای مرکز قم که با تلاش چشمگیر خود زوایای مختلف این سفر را اطلاع رسانی و به تصویر کشیدند صمیمانه سپاسگزارم و امیدوارم با همت و تلاش مسؤلانه و جهادی دستگاه های ملی و استانی هر چه زودتر شاهد اجرایی شدن تصمیمات و مصوبات این سفر پر خیر و برکت باشیم.

آیت الله رییسی رییس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه هفته گذشته در سیزدهمین سفر استانی دولت، به قم سفر کردند.

در جریان بازدیدها، دیدارها و جلسات روز نخست سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به قم ، تصمیمات و اعتبارات مهمی برای کاهش مشکلات قم در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در نظر گرفته شد.

رییس جمهور در روز دوم سفر خود نیز بطور جداگانه با حضرات آیات علوی گرگانی، نوری همدانی، سبحانی ،جوادی آملی ،صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی  از مراجع تقلید دیدار و با آنان در خصوص موضوعات مختلف بخصوص مسائل اقتصادی و معیشت، روابط خارجی و مسائل فرهنگی گفت و گو کرد.

نشست مطبوعاتی آیت الله رییسی با اصحاب رسانه قم از دیگر برنامه های سفر دو روزه رییس جمهور به این استان بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا