وبینارهای زیست‌محیطی برای آموزگاران نهضت سوادآموزی قم برگزار می‌شود
وبینارهای زیست‌محیطی برای آموزگاران نهضت سوادآموزی قم برگزار می‌شود
سید رضا موسوی مشکینی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: کارگاهها و وبینارهای آموزشی با موضوعات گوناگون محیط زیستی برای آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی استان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سید رضا موسوی مشکینی در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری با نهضت سوادآموزی استان گفت: چالش ها و معضلات زیست محیطی که امروزه مردم را در زندگی روزمره با آنها مواجه کرده است، ناشی از دهه ها کم توجهی و غفلت نسبت به این مسأله خطیر و حساس است.

وی بر ضرورت فرهنگسازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هرچه بیشتر در حوزه محیط زیست برای شهروندان تأکید کرد و گفت: در مسأله محیط زیست باید تعارف ها را کنار بگذاریم و وارد میدان عمل شویم، زیرا محیط زیست دغدغه امروز مردم است و در مسیر توسعه و پیشرفت، باید به عنوان مهمترین اولویت مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در جهان امروز هیچ چیز قابل پنهان کردن نیست، اظهار داشت: اگر طبیعت و محیط زیست از میان برود، توسعه، رفاه، آسایش و امنیت دیگر معنا ندارد و همه ابعاد زندگی مردم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و با هیچ چیز دیگر قابل جابجایی نخواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده نهضت سوادآموزی در آموزش اقشار مختلف مردم به ویژه جوامع روستایی، تصریح کرد: با توجه به تعامل نزدیک آموزش دهندگان نهضت با افرادی که کمتر در مواجهه با آموزش های زیست محیطی قرار گرفته اند، کارگاهها و وبینارهای آموزشی با موضوعات گوناگون محیط زیستی ویژه این عزیزان برگزار خواهد شد.

 

حفظ محیط زیست باید به گفتمان امروز جامعه تبدیل شود

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این جلسه اهمیت توسعه آموزش های زیست محیطی در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز برای حفظ محیط زیست، به مردم و مسؤولانی نیاز داریم که نسبت به این مسأله کاملا متعهد و مسؤولیت پذیر باشند و دغدغه خود را نه در شعار، بلکه در عمل نشان دهند.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا با بیان اینکه حفظ محیط زیست باید به گفتمان امروز جامعه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از محیط زیست یک وظیفه دینی، ملی و عقلی است که متأسفانه آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و باید هرچه بیشتر در رابطه با آن برنامه ریزی و اقدام شود.

وی در پایان با اشاره به آمادگی نهضت سوادآموزی استان قم برای فرهنگسازی و توسعه آموزش های زیست محیطی در میان مخاطبان خود، گفت: این آموزش ها می تواند به دلیل نفوذ در میان خانواده ها به واسطه آموزش دهندگان نهضت، بسیار مؤثر و ماندگار بوده و اثرات مثبتی به همراه داشته باشد.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم