خانه‌های بهداشت کارگری قم پایش شدند
خانه‌های بهداشت کارگری قم پایش شدند
مصطفی کاویانی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: اعضای شورای هماهنگی ارائه خدمات به بیمه شدگان استان، پنج‌ خانه بهداشت کارگری را با هدف ارزیابی و نظارت بر چگونگی ارائه خدمات سلامت مورد پایش قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مصطفی کاویانی در گفت‌وگویی افزود: قم دارای ۹۲ واحد کارگاهی مشمول خانه‌ بهداشت کارگری می‌باشد.

همچنین با بیان این مطلب که خانه بهداشت کارگری جز تشکیلات بهداشت حرفه‌ای صنایع به‌شمار می‌رود یادآور شد: هر خانه بهداشت کارگری دارای ۵۰ تا ۴۹۹ تَن جمعیت کارگری تحت پوشش است.

کاویانی ادامه داد: در راستای صیانت از سلامت نیروی انسانی شاغل در حوزه صنایع و کارخانه‌ها که مسئولیت آن بر عهده شورای هماهنگی ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، متشکل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیریت درمان تامین اجتماعی و اداره‌کل تعاون است، کارشناسان بهداشت تمام خانه‌های بهداشت کارگری صنایع را رصد می‌کنند.

وی در ادامه افزود: طی این بازدید وضعیت خانه‌های بهداشت از نظر امکانات، تسهیلات و نحوه ارائه خدمات مطلوب به مراجعه‌کنندگان در کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی مورد پایش و بررسی قرار گرفتند.

کاویانی در پایان ضمن بررسی چک لیست‌های تکمیل شده توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای با تاکید بر رعایت استانداردها گفت: نظارت و پایش عملکرد خانه‌های بهداشت کارگری، از دیگر مواردی است که کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در دستور کار خود قرار داده و پس از پایش جامع از خانه بهداشت، نمونه برتر را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت قدردانی معرفی خواهند کرد.

این مسئول اضافه کرد: سرمایه اصلی هر سازمان منابع انسانی آن است، که در کنار حضور فعالانه کارکنان نظام سلامت در مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت کارگری سرکشی و مراقبت دقیق از گروه هدف با انجام پایش کیفی موجب ارتقا سطح سلامت در جامعه کارخواهد شد.

وی گفت: عواملی که باعث ارتقا شاخص‌های بهداشتی در کارخانه‌ها می‌شود به روز رسانی نحوه خدمات دهی است، که باید بهداشت‌یاران به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل تعاون قم بیان کرد: خوشبختانه بهداشت‌یاران شاغل در خانه‌های بهداشت دارای سابقه و تجربه کافی هستند.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم