آغاز به کار مرکز نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در قم
آغاز به کار مرکز نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در قم
مرکز نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان «مکسا» با هدف مراقبت‌های تسکینی و حمایتی از بیماران سرطانی کار خود را در قم آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مرکز نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان «مکسا» جمعه بیست و ششم آذرماه با هدف مراقبت‌های تسکینی و حمایتی از بیماران مبتلا به سرطان کار خود را در استان قم آغاز کرد.

دکتر ابوالقاسمی،رئیس شورای عالی مرکز کنترل سرطان ایرانیان در این آیین افتتاح این مرکز با اشاره به ارائه خدمات رایگان مرکز نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان «مکسا» به بیماران سرطانی گفت: این مرکز شعبه‌های دیگری نیز در تهران، اصفهان، کاشان و مشهد دارد و به زودی در تمام کشور نمایندگانی خواهد داشت.

او افزود: خدمات حمایتی و تسکینی بیماران سرطانی تا پیش از این مورد غفلت واقع شده بود و «مکسا» تلاش می‌کند این خدمات را بدون کوچکترین چشم داشتی به بیماران ارائه کند.

ابوالقاسمی در ادامه به برخی از خدمات مکسا اشاره کرد و گفت: مرکز کنترل سرطان ایرانیان طیف وسیعی از خدمات شامل ارائه تخت، ویلچر، اکسیژن ساز، خدمات مشاوره و روانشناسی، پرستاری و … است.

او همچنین به تعداد افراد تحت پوشش این مرکز نیکوکاری اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۴ هزار نفر در سراسر کشور از خدمات این مرکز بهره مند می‌شوند.

رئیس شورای عالی مرکز کنترل سرطان ایرانیان از شناسایی سالانه ۱۳۰ هزار بیمار سرطانی جدید در کشور خبر داد و گفت: سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور ماست، اما تشخیص زودهنگام این بیماری شانس بهبود و مداوای بیمار را تا حدود زیادی افزایش خواهد داد.

دکتر ابوالقاسمی با بیان این که سالانه ۵۰ هزار مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به سرطان در کشور اتفاق می‌افتد، تاکید کرد: می‌توان با اصلاح سبک زندگی و ورزش و تغذیه سالم تا ۳۰ درصد از این بیماری پیشگیری کرد.

گفتنی است بیمارانی که تمایل دارند از خدمات رایگان این مرکز بهره‌مند شوند می‌توانند به دفتر این مرکز واقع در قم، بلوار جمهوری کوچه ۸ پلاک ۳۱ مرکز کنترل سرطان ایرانیان مراجعه کنند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان