جزیره‌ای عمل کردن از مهمترین معضلات حوزه فرهنگ است
جزیره‌ای عمل کردن از مهمترین معضلات حوزه فرهنگ است
احمد حاجی زاده قمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: یکی از مهمترین موانع و مشکلات در انجام کارها و اقدامات فرهنگی، جزیره‌ای عمل کردن نهادها و دستگاه‌های مسؤول است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، احمد حاجی زاده قمی عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم افزود: اثرگذاری اقدامات و اعتبارات فرهنگی در کشورمان آنچنان مشهود نیست، یعنی همه نهادها و دستگاه های فرهنگی تلاش می کنند، اما در جامعه اثر آن را نمی بینیم.

وی با بیان اینکه سال هاست شاهد بحث های تکراری در عرصه های فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: بدون تردید یک جای کار ما عیب دارد و آن مشکل، جزیره ای عمل کردن و عدم همگرایی برنامه ها و اقدامات نهادها و دستگاه های مسؤول است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری قم بر ضرورت پیوند، انسجام و هماهنگی فعالیت های فرهنگی در استان تأکید کرد و گفت: مشکلات اساسی و اولویت های فرهنگی قم از جمله سبک زندگی و خانواده، عفاف و حجاب، فضای مجازی، اوقات فراغت جوانان و اعتیاد مشخص شده اند.

وی در پایان تصریح کرد: هنگامی که اولویت ها برای فرهنگسازی و مقابله با ناهنجاری ها در استان قم مشخص شود، همگرایی میان دستگاه های مرتبط انجام خواهد شد و اعتبارات فرهنگی استان نیز بر همین اساس توزیع خواهد شد و به اقداماتی اختصاص پیدا می کند که اثرگذاری و کارآیی بیشتری داشته باشند.

دویست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با حضور آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و رؤسای دستگاه های اجرایی در سالن همایش های شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا