عدالتخواهی باید بر محور ولایت باشد
عدالتخواهی باید بر محور ولایت باشد
حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از نظر ما عدالت باید بر محور ولایت باشد نه آن عدالتی که با بلند کردن پرچم عدالت در جهت جنگ با ولایت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم،حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی روز سه‌شنبه در همایش روحانیت بسیجی، علمداران بصیرت و مقاومت در مدرسه فیضیه قم، افزود: در صدر اسلام شاهد این بودیم که گروهی به نام عدالت خواهی توده‌های مردم را در برابر امیرالمومنین(ع) سازماندهی می‌کردند.

وی در ادامه گفت:‌ آمریکا بعد از اینکه در خاموش کردن رکن اسلامیت و ولایت انقلاب ناکام ماند به دنبال جداسازی مردم از انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: امروز دشمنان صراحتا از جنگ فرهنگی و اهمیت آن سخن می‌گویند چرا که اگر کسی در فرهنگ غرب هضم شود به پیاده سوار آنها تبدیل می‌شود.

حاجی صادقی با بیان اینکه امروز روز نهضت عمارها و ابوذرهاست، اظهار داشت: ترویج سبک زندگی غربی و القای شبهات دو اقدام مهم دشمنان است و در این شرایط پیوند روحانیت و بسیج و سپاه می‌تواند در تمام عرصه های جهاد اکبر اسلام را بر دشمنان به پیروزی برساند.

وی بیان کرد: امام راحل با هدایت الهی بسیج را که عامل ماندگاری انقلاب و عامل خنثی کننده تمام تهاجم دشمن و تبدیل کننده تهدیدها به فرصت‌ها بود را ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج یک نهاد در کنار نهادهای دیگر نیست، بلکه یک فرهنگ حاکم بر تمامی نهادهاست و مولفه اصلی این فرهنگ این است که برای حفظ دین خدا و زنده ماندن اسلام باید از تمام وجود خودمان عبور کنیم.

حاجی صادقی یادآور شد: تمام شعار فرهنگ بسیج این است که اگر کسی مقابل دین ما بایستد ما در برابر تمام دنیای او خواهیم ایستاد.

وی تاکید کرد: افزایش انسجام و هم افزایی و شناخت درست از جایگاهی که بسیج امروز باید در آن حضور داشته باشد مساله مهمی است که باید مورد توجه بسیجیان باشد.

حاجی صادقی ادامه داد: جهاد به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم بسیج، یک جریان ساری و همیشگی در زندگی مومنانه است و از حوزه‌های علمیه تقاضا داریم در رابطه با مساله تهاجم دشمن به ذهن و قلب،تهاجم فکری و اموری از این دست که در حوزه جهاد اکبر قابل تقسیم بندی است به یاری نیروهای سپاه بیایند.

وی ادامه داد: طبق تصریح قرآن کریم تکیه بر ظالم و دشمنان، به مومنان و انسان‌های آزاده آرامش و عزت نمی‌دهد و اگر کسی بدنبال عزت است باید به سراغ گفتمان مقاومت بر مبنای ادبیات دینی، جهاد علمی، جهاد سازندگی و آبادانی، جهاد اقتدار افزایی، خدمت رسانی، عدالت طلبی، فرهنگی و فکری و جهاد تبیینی برود.

حاجی صادقی با بیان اینکه بازدارندگی و توازن قدرت خود را باید همواره توسعه دهیم، گفت: قدرت مطلوب به ذات نیست اما قدرت لازم است و برای اینکه امنیت پایداری داشته باشیم باید پایه‌های قدرت و اقتدار خود را افزایش دهیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا