تقویت فرهنگ شهروندی لازمه توسعه شهری است
تقویت فرهنگ شهروندی لازمه توسعه شهری است
رحیمی با تاکید بر مشارکت شهروندان و تقویت فرهنگ شهروندی، اظهار داشت: متاسفانه برخی از شهروندان زباله های خود را در ساعات مقرر در مناطق مشخص قرار نمی دهند و این مهم هزینه جمع آوری و شیرآبه های جاری این زباله ها را افزایش داده و به طبع هزینه رفع موارد جاری از جیب خود مردم تامین می گردد، زیرا شهرداری ذاتا دستگاهی مردم محور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، رضا رحیمی شهردار منطقه دو قم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری نسیم قم، با اشاره به توجه خاصه مدیریت شهری در زمینه توسعه فضاهای سبز و جنگلی در حاشیه های مناطق شهری اظهار داشت: سرانه فضای سبز در شهر مقدس قم ۳ متر مربع می باشد که این مهم در منطقه دو شهرداری قم ۲.۹ می باشد.

وی ادامه داد: با استانداردهای لازم فاصله داریم و با فضای سبز جنگلی سرانه بیش از این میزان است اما در مورد بوستان نوع دسترسی شهروندان و بوستان‌های محلی با متراژهای کم از جمله دغدغه‌های شهروندان است.

وی با اشاره به گلایه های شهروندان در فضای مجازی در خصوص موش ها، اظهار داشت: وجود موش مربوط به فاضلاب خاکستری است که به انهار انتقال می‌دهند، روزانه ۳ میلیون مترمربع نظافت در سطح معابر داریم و ۱۲۰ تن زباله جمع آوری می‌شود، اما بخش قابل توجهی در این حوزه نیازمند یاری شهروندان است.

رحیمی با تاکید بر مشارکت شهروندان و تقویت فرهنگ شهروندی، افزود: متاسفانه برخی از شهروندان زباله های خود را در ساعات مقرر در مناطق مشخص قرار نمی دهندو این مهم هزینه جمع آوری و شیرآبه های جاری این زباله ها را افزایش داده و به طبع این مهم از جیب خود مردم تامین می گردد، زیرا شهرداری ذاتا دستگاهی مردم محور است.