متولدین سال ۱۳۶۰ در قم می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند/روند افزایشی ابتلا ادامه دارد
متولدین سال ۱۳۶۰ در قم می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند/روند افزایشی ابتلا ادامه دارد

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از  قم ، سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال افزایش ظرفیت‌های واکسیناسیون در استان هستیم و تاکنون بیش از ۲۶۱ هزار دز واکسن تزریق‌شده است. وی با اشاره به […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از  قم ، سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال افزایش ظرفیت‌های واکسیناسیون در استان هستیم و تاکنون بیش از ۲۶۱ هزار دز واکسن تزریق‌شده است.

وی با اشاره به کمبود برخی واکسن‌ها در روزهای گذشته افزود: محموله جدید واکسن سینوفارم امروز عصر به قم می‌رسد و افرادی که دُز اول واکسن‌ سینوفارم را دریافت کرده‌اند از فردا برای دریافت دُز دوم واکسن مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در حال حاضر به‌طور میانگین روزانه بیش از ۱۰ هزار دُز واکسن در استان به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

محبی عنوان کرد: با توجه به نامه وزیر بهداشت در خصوص کاهش سن تزریق واکسن، از امروز تمامی متولدین ۱۳۶۰ و قبل از آن به‌شرط داشتن پرونده سلامت می‌توانند به مراکز واکسیناسیون کرونا در قم مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی پرونده سلامت ندارد می‌تواند به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی مراجعه و پس از تشکیل پرونده، برای تزریق واکسن اقدام کند، با بالا بردن سرعت واکسیناسیون کل جمعیت استان قم را تحت پوشش قرار دهیم تا ایمنی افزایش و میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا کاهش پیدا کند.

 بستری‌های کرونایی قم از ۹۰۰ نفر فراتر رفت 

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز از افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در قم به ۹۰۱ نفر خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته ۱۹۹ بیمار با علائم مشکوک به کرونا در اورژانس مراکز درمانی پذیرش شدند که از این تعداد ۱۴۹ نفر در بیمارستان‌های استان تحت درمان قرار گرفتند.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| کلانشهرها از مرز بحران گذشته‌اند / کمبود محسوس پرستار و دارو + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران|صدای پای پیک ششم می‌آید/ مصرف ۴ برابری برخی داروها / کاهش ریتم شهری فرصتی برای کادر درمان + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| هفته سیاه کرونایی در استان‌ها / آرامستان‌ها ‌مملو از اجساد کرونایی/ حال ناخوش سیستم درمانی‌‌ + نقشه و نمودار

 

وی به ترخیص ۱۲۷ نفر بیمار کرونایی پس از بهبودی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در همین مدت ۱۷ بیمار کرونایی نیز جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند، در حال حاضر ۲۲۰ بیمار کرونایی بدحال در بخش‌های ویژه بیمارستانی تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، به انجام ۲ هزار و ۹۶۱ تست کرونا در شبانه روز گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نتیجه تست ۷۷۰ نفر از این افراد مثبت اعلام شده است.