قم آمادگی پذیرایی از مسافران را ندارد‌
قم آمادگی پذیرایی از مسافران را ندارد‌

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از ‌قم‌، یونس عالی پور در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در مورد وضعیت ایام نوروز و نیمه شعبان پیرامون پذیرش زائران اظهار داشت: محدودیت‌هایی در ارائه خدمات در این ایام وجود دارد و با […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از ‌قم‌، یونس عالی پور در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در مورد وضعیت ایام نوروز و نیمه شعبان پیرامون پذیرش زائران اظهار داشت: محدودیت‌هایی در ارائه خدمات در این ایام وجود دارد و با توجه به شیوع کرونا، توصیه‌های جدی برای عدم انجام سفر وجود دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم افزود: مصوبات ستاد مقابله با کرونا در جهت حفظ سلامت، امکان پذیرایی از زائران در ایام نوروز و نیمه شعبان را نمی‌دهد.

وی بیان کرد: درواقع امکان پذیرایی در ایام نوروز و نیمه شعبان از زائران به دلیل شیوه ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم وجود ندارد.

۸ نفر در حوادث چهارشنبه‌ آخر سال قم مصدوم شدندانتقاد استاندار قم از بلاتکلیفی پروژه اتصال منطقه ویژه به راه‌آهن سراسری۵ پروژه اقتصاد مقاومتی قم تا شهریور ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

عالی پور عنوان کرد: ما نیز به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، علاقه‌ای نداریم برخلاف مصوبات ستاد مقابله با کرونا حرکت کنیم و نمی‌توانیم ظرفیتی را در ارائه خدمات در اختیار زائران و مسافران قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مسافرخانه‌ها و هتل‌ها و زائرسراهایی که ظرفیت رسمی دارند مشخص است اما برای ایام عید نمی‌توانیم از ظرفیت سازمان‌ها، ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها و حسینیه‌ها استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم تصریح کرد: برگزاری آئین سال‌تحویل تنها در فضاهای باز حرم، جمکران و بقاع متبرکه امکان دارد، آن‌هم در شرایطی که با ازدحام جمعیت مواجه نباشیم و باید دراین‌باره آمادگی لازم مهیا باشد.

وی گفت: برای نیمه شعبان نیز باوجود محدودیت‌هایی که برای سفر وجود دارد به دلیل اینکه قم معبر است امکان دارد با زائران و مسافرانی مواجه باشیم و کمبود امکانات در پذیرایی از آن‌ها می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

عالی پور افزود: ستاد مقابله با کرونا بر اساس وضعیت شیوع کرونا و شرایط استان‌ها، تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند و ما نیز طبق نظر آن‌ها، برنامه‌ریزی لازم راداریم، هرچند در برخی موارد در جهت خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران، بلاتکلیف هستیم و اگر با جمعیت کثیری مواجه شدیم، تمهیدات لازم اندیشیده نشده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در برخی مناطق، عبور و مرور آزاد است، باید در سطح کلان، برخی محدودیت‌ها اندیشیده شود تا ستادهای زائران در جهت پذیرایی از زائران و مسافران با مشکلاتی چون ازدحام و کثرت جمعیت مواجه نشوند.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با ابراز خرسندی از برنامه‌های فرهنگی در ایام نیمه شعبان عنوان کرد: ظرفیت دانش‌آموزی و دانشجویی در برنامه‌های نیمه شعبان به‌ویژه فضای مجازی بسیار قابل‌توجه است و باید متولیان فرهنگی دراین‌باره برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: در ایام عید و نیمه شعبان، کمیته ترافیک چه زائران در شهر حضورداشته باشند و یا نداشته باشند باید در جهت مدیریت ترافیک، برنامه‌های خود را ارائه دهد تا با مشکلات کمتری به‌ویژه در روزهای پایانی سال مواجه باشیم.