خبرهایی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
خبرهایی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

ضرورت بهره‌گیری مبلغان از شیوه‌های خلاقانه و نوآورانه در اثربخشی جریان تبلیغ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در نشست مشترک اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق که به منظور تبیین ظرفیت های […]

ضرورت بهره‌گیری مبلغان از شیوه‌های خلاقانه و نوآورانه در اثربخشی جریان تبلیغ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در نشست مشترک اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق که به منظور تبیین ظرفیت های این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: خلاقیت، نوآوری و ابتکار در عرصه فعالیت‌های تبلیغی، یکی از مهمترین عناصر تأثیرگذار در امر تبلیغ دین است و خلاقیت در بکارگیری قالب‌های جدید تبلیغی و بهره گیری از ابزارهای نوین، فعالیت‌های تبلیغی موفق تری را به دنبال خواهد داشت.

وی به لزوم خلاقیت و نوآوری در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و گفت: اگر مبلغ بخواهد فعالیت تبلیغی او در میان مخاطبان تأثیر بگذارد، باید از شیوه‌های تبلیغی کلیشه‌ای و سنتی کم فایده فاصله بگیرد و به سمت راه‌های خلاقانه و نوآورانه برود.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تشکیل گروه‌های تبلیغی، اولین گام در جهت به روز شدن فعالیت‌های تبلیغی و تغییر روش‌های قدیمی و کم اثر  بود؛ گام دوم در تحول فعالیت تبلیغی و بالا بردن اثربخشی آن، آموزش گروه‌های تبلیغی در زمینه‌های مهارتی و علمی بوده که تا کنون به فضل الهی این کار با قوت صورت گرفته و در حال انجام نیز می باشد.

وی تأسیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق را امری ارزشمند برشمرد و افزود: ایجاد این مرکز یک امر مورد نیاز و ارزشمندی است که می‌تواند کمک‌های شایانی را در زمینه عملی شدن ایده‌های ناب و خلاق مبلغان و طلاب سراسر کشور داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کمال اظهار کرد: هم اکنون با توجه به شرایط بد اقتصادی و معیشتی مبلغان، شاهد کمرنگ شدن فعالیت‌های تبلیغی هستیم و تعداد قابل توجهی از مبلغان توانمند برای امرار معاش و تأمین هزینه‌های زندگی، فعالیت‌های تبلیغی خود را کاهش داده و جذب نهادها و ادارات شده‌اند تا بتوانند مخارج زندگی خود را تأمین نمایند و این موضوع باعث کاهش مبلغان فعال، توانمند در جامعه خواهد شد.

وی گفت: برای تداوم حضور مبلغان توانمند در عرصه تبلیغ و رفع مشکل اقتصادی آنان و همچنین بیشتر شدن فعالیت های فرهنگی خلاقانه، باید مبلغان مورد حمایت قرار گیرند و نیز بتوانیم کسب و کار پایدار و متناسب با فعالیت های فرهنگی و تبلیغی آنان ایجاد نمائیم؛ این که چنین کسب و کاری به چه شکل باشد و چگونه صورت گیرد را می توانیم از ایده هایی که در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق ثبت شده و می شود بهره بگیریم.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به اهمیت استمرار فعالیت های تبلیغی و بکارگیری شیوه های جدید در این زمینه اشاره و تصریح کرد: طرح و برنامه نویسی، همچنین داشتن ایده های جدید و خلاق در امر تبلیغ، یک امر ضروری می باشد که باید به آن توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق باید در دو جهت نسبت به مبلغان و تبلیغ، فعالیت های خود را سامان دهد: جهت اول، قضاوت و داوری نسبت به ایده های جدید و نو تبلیغی مبلغان و حمایت از آنان و جهت دوم، آنکه به منظور ایجاد رویکرد خلاق و نوآورانه در مبلغان و گروه های تبلیغی دوره های آموزشی خاصی را برگزار کند.

وبینار آموزشی «بایستگی‌های تبلیغ قرآنی» برگزار می‌شود

حسینعلی قهرمانی درباره این وبینار آموزشی گفت: این وبینار آموزشی به مدت ۸ ساعت و در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه هفته دوم و سوم آذرماه ساعت ۲۰ با ارائه حجت الاسلام والمسلمین هاشم زئی برگزار می‌شود.

وی، آشنایی اجمالی مبلغان با تولید محتوای تبلیغ قرآنی، معیارها، شاخص ها، روش ها، الگوها و سبک های تبلیغی قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این برنامه آموزشی برشمرد.

رئیس اداره آموزش‌های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: طلاب و مبلغان می‌توانند جهت ثبت نام و شرکت در این برنامه آنلاین آموزشی از طریق ارسال کلمه «تبلیغ قرآنی» به سامانه پیامکی ۳۰۰۳۱۴۲ تا هفتم آذرماه امسال، ثبت نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری موفقیت آمیز آزمون پایانی، مبلغان می‌توانند از مزایای علمی و تبلیغی این رویداد آموزشی مانند: دریافت گواهینامه آموزشی، تسهیل در تشکیل و ارتقای رتبه تبلیغی و شرکت در دوره‌های تخصصی و تکمیلی، بهره مند شوند.

نشست آنلاین «کودک و بازی» برگزار می‌شود

همچنین آنلاین «کودک و بازی» به همت مرکز آموزش‌های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با ارائه حجت الاسلام والمسلمین افشاری مقدم برگزار می‌شود.

این نشست سه شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذرماه ۹۹ ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می توانند از طریق نشانی اینترنتی el.balagh.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

با تقویت بنیه علمی حوزه‌های علمیه می‌توان با تهاجمات فکری مقابله کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین میرخانی در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی «نحوه تعامل و مناظره با اهل سنت»، وحدت را رمز موفقیت مسلمین در جهان دانست و اظهار کرد: باید همه با هم یکپارچه باشیم تا بتوانیم اسلام ناب محمدی را در تمامی دنیا گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه منبع معنویت هستند، گفت: علما در راه جهاد برای خدا همواره ثابت قدم بوده‌اند و مردم نیز تا پای جان پشت سر آنان لبیک گفته اند.

سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق تصریح کرد: یادگیری و آموزش توأمان با تحقیق و پژوهش می‌تواند مهارت طلاب را در آموختن عمیق علم و دانش تحکیم بخشد و او را با روش‌های ایده پردازی و نظریه پردازی همراه با قلم رسا تقویت کند.

وی افزود: ایجاد بسترهای لازم حمایتی، تشویق و ترغیب در زمینه ارائه تحقیق و پژوهش توسط طلاب، موجب تقویت بنیه های علمی و عملی شده و در نهایت، پرورش پژوهشگران نخبه و موفق را در حوزه‌های علمیه افزایش می‌دهد.

میرخانی در گزارش کلی عملکرد فعالیت‌های آموزشی این شعبه در سطح منطقه جنوب شرق پرداخت و گزارشی از عملکرد آموزشی را تبیین کرد.

این کارگاه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین توحیدی «از اساتید نخبه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» ویژه طلاب و روحانیون شهر زاهدان برگزار شد.

انتهای پیام