۴۰ اثر تاریخی قم در بارندگی شدید فروردین ماه آسیب دید
۴۰ اثر تاریخی قم در بارندگی شدید فروردین ماه آسیب دید
نسیم قم: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به آسیب 40 اثر تاریخی قم در بارندگی های شدید فروردین ماه امسال گفت: خانه تاریخی ملاصدرا واقع در شهر کهک این استان از جمله آثار تاریخی است که در این بارندگی ها آسیب دیده و مرمت آن آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، حمید یزدانی روز چهارشنبه در گفت وگویی افزود: عملیات مرمت خانه تاریخی ملاصدرا به منظور رفع رطوبت های نزولی و رفع آسیب های ناشی از نزولات جوی در حال انجام است.

وی ادامه داد: اعتبار لازم برای مرمت این خانه تاریخ مبلغی بالغ بر پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می باشد که از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

یزدانی اظهار داشت: این عملیات شامل آواربردای، سبک سازی بام، استحکام بخشی طاق ها، صندوقه سازی، اجرای پالانه و بام سازی می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: در بارندگی های شدید فروردین ماه امسال، تمام ۳۸۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی قم آسیب شناسی و پایش شد که از این آثار ۴۰ اثر در اولویت رفع آسیب قرار گرفته است.