از ورود کتاب در بسته‌های معیشتی تا حضور حقوقدانان و گردشگران در رزمایش «کمک مومنانه»
از ورود کتاب در بسته‌های معیشتی تا حضور حقوقدانان و گردشگران در رزمایش «کمک مومنانه»

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| در ماه مبارک رمضان و این روز‌های کرونایی کمک مومنانه خیران و گروه‌های مردمی برای دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در تمام مناطق ایران، صحنه‌های بی‌نظیری از یکدل شدن، مهربانی را به تصویر کشیدند که نشان از همت بلند مردم برای کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا دارد. […]

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| در ماه مبارک رمضان و این روز‌های کرونایی کمک مومنانه خیران و گروه‌های مردمی برای دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در تمام مناطق ایران، صحنه‌های بی‌نظیری از یکدل شدن، مهربانی را به تصویر کشیدند که نشان از همت بلند مردم برای کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا دارد.

بخش‌هایی از رزمایش کمک مومنانه که در سراسر کشور طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شد را ببنید.

آغاز مرحله سوم رزمایش مومنانه در قم/ مرمت و بازسازی ۵۰۰ منزل و اهدای ۵۰۰ جهیزیه

مرحله سوم رزمایش مومنانه در استان قم با حضور سرهنگ محمود داودآبادی مسئول سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم، محمود پارچه باف مسئول قرارگاه جهادی کریمه اهل بیت(س)، عباس جوشقانیان قائم مقام کمیته امداد قم و جمعی از اهالی روستای ملک آباد آغاز شد.

در مرحله سوم رزمایش مومنانه امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم ۵۰۰ منزل مسکونی افرادی را که توانایی مالی ندارند ترمیم و بازسازی کنیم.

محمود پارچه باف در حاشیه بازدید از منازل تحت پوشش این طرح با اشاره به اینکه مردم و نیک اندیشان قم در مانور مومنانه خوش درخشیدند، اظهار کرد: در مرحله سوم رزمایش مومنانه بر آن شدیم ترمیم و مرمت منازل افراد محروم و کم بضاعت در استان قم با محوریت روستاها از جمله روستاهای دهستان قمرود را آغاز کنیم و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم ۵۰۰ منزل مسکونی افرادی را که توانایی مالی ندارند ترمیم و بازسازی کنیم.

وی همچنین از اهدای ۵۰۰ جهیزیه به زوج های واجد شرایط در این مرحله از رزمایش همدلی خبر داد و گفت: این تعداد جهیزیه نیز تا پایان سال با مشارکت خیرین قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(س) و کمیته امداد تهیه و تحویل خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

 

توزیع ۲۵ هزار بسته حمایتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کهگیلویه و بویراحمد

با حضور مسوولان استانی فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون استاندار و فرماندار بویراحمد در رزمایش همدلی و احسان  ۲۵ هزار بسته حمایتی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.

سردار حمید خرمدل در آیین رزمایش مومنانه و توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی که در محل مصلای امام خمینی شهر یاسوج برگزار شد اظهار کرد: همه در استان دست به دست هم دادند تا در خصوص مبارزه با ویروس کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های موفق کشور باشد.

این فرمانده در ادامه به لبیک گفتن فرمان رهبری در استان مبنی بر کمک‌های مومنانه اشاره کرد و گفت: ستاد رزمایش مومنانه در استان راه‌اندازی شد و با کمک همه تاکنون ۷۵ هزار بسته در استان توزیع شده تا چند روز آینده این تعداد به ۸۵ هزار بسته می‌رسد که به غیر از این دیگران هم خودشان کارهایی انجام داده‌ا‌ند.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

 

توزیع ۱۰۰۰ بسته‌ معیشتی به نیابت از شهدا در سیرجان

قرارگاه خادمین شهداء و خادمیاران حضرت امام رضا (ع) سیرجان در یک کار فرهنگی بی‌نظیر موفق به تهیه یک هزار بسته حمایتی و معیشتی با نام شهدای شهرستان سیرجان شدند تا ضمن ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگهداشتن نام شهدا، در رزمایش مومنانه ماه مبارک رمضان با نام شهداء شرکت کنند.

وی افزود: با فرمان مقام معظم رهبری جهت کمک و همدلی و یاری رساندن به قشر آسیب‌دیده از کرونا، خصوصا در ماه مبارک رمضان، هیئت‌ها و موسسات فرهنگی مذهبی شهدای سیرجان یک هزار  بسته معیشتی به ارزش هر بسته در حدود ۳۵۰ هزارتومان، به نام شهدای گران‌قدر دفاع مقدس، شهدای گمنام و شهدای سلامت تهیه کردند و با تهیه این بسته‌ها، هرشهید، میهمان یک خانواده شد و اهداکنندگان به نیابت از هر شهید بسته‌های معیشتی را تقدیم نیازمندان کردند.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

 

فیلم| اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در روستاهای قم

مرحله سوم رزمایش مومنانه به همت قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(س)، سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد استان قم با هدف ترمیم و بازسازی ۵۰۰ باب منزل افراد بی بضاعت با محوریت روستاهای قم و اهدای ۵۰۰ جهیزیه به زوج های واجد شرایط آغاز شد.

 

 

توزیع ۱۵۵۰ بسته معیشتی توسط گروه مالی گردشگری در بافت، رابر و ارزوئیه

یعقوب حاتمی معاون بهره‌برداری و مدیر مجتمع فولاد بافت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد کمک مومنانه اظهار داشت: با توجه به آسیب‌هایی که بعضی از اقشار مردم از ویروس کرونا دیده‌اند موسسه خیریه یاس فاطمه‌النبی وابسته به گروه مالی گردشگری به فرمان مقام معطم رهبری لبیک گفت و اقدام به تامین یک‌هزار و ۵۵۰ بسته کمک معیشتی در سطح شهرستان‌های ابر کرده است.

وی گفت: ارزش تقریبی این تعداد کمک معیشتی حدود ۷۰۰ میلیون تومان است که هر بسته شمال ۱۲ قلم کالا است و این بسته‌های کمک معیشتی با همکاری شرکت احیا استیل فولاد بافت و مسؤولان شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در هر سه شهرستان توزیع شد.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

 

 حقوقدانان بسیجی کرمانشاه ۱۲۰ بسته کمک معیشتی به نیازمندان اهدا کردند

رسول بهرامی‌پور رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، سازمان بسیج حقوقدانان از همان ابتدا در این عرصه ورود کرده و آمادگی کامل برای ارائه خدمات حقوقی رایگان اعلام شد و همچنین مبالغی توسط خیرین حقوقدان در قالب کارت هدیه در بین افراد نیازمند توزیع می‌شود.

وی افزود: امروز هم به همت جمعی از خیرین حقوقدان بسیجی و به نیابت از شهدای حقوقدان استان کرمانشاه، ۱۲۰ بسته مواد غذایی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال تهیه و توسط حقوقدانان بسیجی میان افراد نیازمند توزیع خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

 

توزیع بیش از ۱۵۰۰ بسته کمک معیشتی در پاوه

سرهنگ ارسلان سلطانقلی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه پاوه در آئین آغاز مرحله دوم رزمایش مؤمنانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: پس از فرمایشات مقام معظو رهبری درباره کمک مؤمنانه به نیازمندان و حمایت از آسیب‌دیدگان در آستانه ماه رمضان رزمایش همدلی و مواسات با پرچمداری سپاه در دستور کار قرار گرفت.

در دومین مرحله‌ ۶۵۰ بسته‌ معیشتی در بین اقشار مختلف نیازمند در سطح شهرستان پاوه توزیع شد.

سرهنگ ارسلان سلطانقلی افزود: کمک‌های مؤمنانه در قالب بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، خرما، گوشت و مرغ تهیه و طی چندین مرحله بین جامعه هدف توزیع شد.

سلطانقلی اظهار داشت: در دومین مرحله‌ ۶۵۰ بسته‌ معیشتی در بین اقشار مختلف نیازمند در سطح شهرستان پاوه توزیع شد.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

 

فیلم| توزیع ۱۰۲۰ بسته‌های غذایی توسط گروه‌های جهادی در ایجرود

بیش از یک هزار و ۲۰ بسته‌ غذایی توسط گروه‌های جهادی و طلاب در شهرستان ایجرود تهیه و در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا توزیع شد.

 

 

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در رزمایش «کمک مومنانه» لارستان

سرهنگ امیر جاهدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان در گفت و گو با خبرنگار فارس در لارستان با اشاره به مشارکت گسترده اهالی منطقه در طرح رزمایش مومنانه، از توزیع ۱۰ هزار و ۱۰۴ بسته معیشتی غذایی و بهداشتی در بین اقشار محروم جامعه و آسیب دیده از کرونا خبر داد و تصریح کرد:  تعداد ۲ هزار بسته از این کمک های معیشتی به ارزش ۳۴۰ میلیون تومان به همت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس تأمین و توزیع شده است.

جاهدی با ارائه تفکیکی آمار کمک ها در سطح بخش های تابعه شهرستان لارستان، ادامه داد: در بخش بیرم یک هزار و ۹۰۰ بسته غذایی به ارزش ۵۳۲ میلیون تومان، شهر لار یک هزار و ۹۶۴ بسته به ارزش ۴۲۷ میلیون تومان، بخش بناوریه ۲ هزار و ۲۰۰ بسته به ارزش ۳۳۸ میلیون تومان، بخش جویم یک هزار و ۲۰ بسته به ارزش ۱۶۲ میلیون تومان، بخش مرکزی ۴۰۰ بسته به ارزش ۶۴ میلیون تومان، بخش صحرای باغ ۶۲۰ بسته به ارزش ۸۵ میلیون تومان با حمایت خیرین و تلاش شبانه روزی بسجیان تهیه و توزیع شده است.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

 

توزیع ۱۰۰۰ بسته حمایتی در بین آسیب‌دیدگان کرونا در آستارا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام‌جمعه آستارا اظهار کرد: یک‌هزار بسته حمایتی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در سومین مرحله از رزمایش مؤاسات در بین آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا توزیع شد.

به گفته حافظ‌نیا از آغاز اجرای رزمایش مؤاسات، هم‌دلی و کمک‌های مؤمنانه در سه مرحله، پنج‌هزار و ۸۵۰ بسته حمایتی به ارزش یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با همت خیرین در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا توزیع شده است.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

 

توزیع بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در پویش «کنارتم همسایه» کرمانشاه

 فرهاد دوستی دبیر ستاد «جهاد علیه بیماری» در کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با راه‌اندازی پویش «کنارتم همسایه» در راستایی حمایت از افراد کم بضاعت ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته حمایتی شامل مواد غذایی، بهداشتی و کارت هدیه تهیه و توزیع شد.

در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه حدود ۵ هزار بسته توسط رابطین پویش و خیرین طرح تهیه و در بین مردم توزیع شده است.

وی تامین هزینه این حرکت را از طریق خیرین مردمی و برخی نهادهای حمایتی اعلام کرد و افزود: این حرکت با تقسیم کرمانشاه به ۵۴ محله اقدام به شناسایی افراد کم‌بضاعت شد و از طریق همین افراد بعد از معرفی نیازمندان این مبالغ بین آن‌ها توزیع خواهد شود.

دبیر ستاد «جهاد علیه بیماری» در کرمانشاه گفت: مرحله دوم این پویش هستیم و در مرحله اول حدود ۵ هزار بسته توسط رابطین پویش و خیرین طرح تهیه و در بین مردم توزیع شده است.

وی با اشاره به سایر اقدمات این ستاد، گفت: پس از اجرای پویش کنارتم همسایه پویش «نذر سلامتی» خواهیم داشت و در این پویش در ۲۰۰ نقطه شهر برای سلامتی عزیزان هموطن گوسفند قربانی و در روز عید فطر بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

 

اهدای کتاب همراه با بسته‌های معیشتی در رزمایش مواسات و همدلی

حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرخس درباره فعالیت‌های صورت گرفته در این شهرستان برای مقابله با آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در قالب قرارگاه رزمایش همدلی در ماه مبارک رمضان بنا داریم هر شب ۷ هزار پرس غذای گرم طبخ کنیم و در مجموع ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم به نیازمندان شهرستان توزیع کنیم، گوشت قربانی یک هزار و ۲۰ رأس گوسفند و ۱۲ رأس گاو در قالب رزمایش همدلی میان نیازمندان توزیع شده است.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: با کمک خیرین و مردم تولید ماسک برای نیازمندان را در دستور کار قرار دادیم که در مجموع ۲۰۰ هزار ماسک تولید و میان نیازمندان توزیع شد، همچنین تاکنون ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی نیز تهیه و میان مردم توزیع شده است که شامل ماسک، ژل ضدعفونی کننده و دستکش  بوده است، ۲ هزار گان نیز با کمک مردم و خیرین تولید و به بیمارستان‌ها اهدا شد.

بختیاری با اشاره به دیگر تلاش‌های صورت گرفته در رزمایش همدلی در این شهرستان گفت: تاکنون بیش از ۱۵ هزار بسته ارزاق تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است و بناست ۱۰۰۰ بسته دیگر نیز تهیه و توزیع شود، همچنین ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) نیز ۱۲۰۰ بسته و سوی مومنین نیز ۸۰۰ بسته تهیه شده است که در مجموع می‌توان گفت ۱۸ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی تاکنون تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است. 

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم