کسب‌وکارهای هنر و رسانه‌ای قم خسارت‌دیده از کرونا حمایت می‌شوند
کسب‌وکارهای هنر و رسانه‌ای قم خسارت‌دیده از کرونا حمایت می‌شوند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به فراخوان ثبت اطلاعات صاحبان کسب‌وکارهای فرهنگ، هنر و رسانه متضرر از کرونا گفت:رسته‌های مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال استان می‌توانند از این بسته‌ها بهره ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم،سید موسی حسینی کاشانی روز سه‌شنبه در ستاد پیشگیری از بحران در سالن کرامت استانداری قم، اضافه کرد: این افراد برای بهره‌مندی از بسته‌های حمایتی دولت، صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس  www.farhang.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد:  بعد از ثبت‌نام فرم اطلاعات اشخاص حقیقی و واحد کسب‌وکار را بر اساس رسته فعالیت و رشته فعالیت باید تکمیل شود.

وی یادآورشد: افراد حقیقی که به‌صورت خویش‌فرما و یا برای مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بدون قرارداد استخدامی پیش از شیوع بیماری کرونا فعالیت داشتند با انتخاب گزینه اشخاص حقیقی بعد از ثبت‌نام و ورود به سامانه، فرم مخصوص اشخاص حقیقی را تکمیل کنند.

حسینی کاشانی عنوان کرد: مدیران کسب‌وکارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دارای صاحب‌امتیاز حقیقی یا حقوقی، با انتخاب گزینه واحد کسب‌وکار فرم مخصوص اشخاص حقوقی را تکمیل کنند.

استمهال سه‌ماهه بیمه هنرمندان قمی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه گفت: بیمه سه ماه گذشته هنرمندان قمی استمهال شده و تلاش می‌شود این مبالغ از طریق اداره کل پرداخت گردد.

وی تصریح کرد: به دلیل خویش‌فرما بودن بیمه هنرمندان تاکنون امکان ارائه بیمه بیکاری نبوده اما تلاش می‌شود این مشکل از طریق دیگری حل شود.

حسینی کاشانی عنوان داشت: اجاره‌بهای مجموعه‌های طرف قرارداد این اداره کل در اسفندماه سال گذشته و فروردین سال‌جاری بخشیده شده‌است.

وی اضافه کرد: برای جبران خسارت سینماهای استان نیز سامانه‌ای طراحی‌شده و مشکلات این قشر و در این سامانه به‌صورت دقیق پیگیری‌های می‌شود.

وی بیان داشت: برای جبران بخشی از خسارت‌های جامعه خبری قم ۱۰۰ خبرنگار برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به معاونت اقتصادی استانداری معرفی‌ خواهند شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز تصریح کرد: اجاره‌بهای مجموعه‌های ورزشی شهرداری قم در  دو ماه پایانی سال گذشته بخشیده‌است.

سید امیر سامع بیان داشت: همچنین اجاره‌بهای تمام غرفه‌های شهرداری قم در آرامستانها و سایر مشاغل آسیب‌دیده در ایام کرونا نیز بخشیده شده‌است.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.