نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم – صبح دوشنبه
نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم – صبح دوشنبه
شرایط قرمز کرونایی درقم، توزیع ۱۵هزار بسته غذایی میان نیازمندان، رمضان نقطه اوج همدلی مردم درلبیک به رهبری و غربالگری ۶۰ درصد جمعیت قم؛ سرخط مهم‌ترین اخبار روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری استان قم درباره کرونا بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سرخط مهم‌ترین اخبار روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری استان قم درباره کرونا به شرح ذیل است:

شرایط قرمز کرونایی در قم

استاندار قم گفت: با تقسیم‌بندی ستاد مبارزه با کرونا بر اساس میزان تهدید ویروس کرونا در استان‌های کشور، قم بر اساس آمار تعداد بستری‌ها در بیمارستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

بهرام سرمست پس از شرکت در جلسه کنفرانس ویدئویی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری با استانداران افزود: بر اساس تقسیم‌بندی ستاد مبارزه با کرونا ۱۳۲ شهرستان در وضعیت کم‌خطر و سفید، ۲۵۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۶۱ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

غربالگری ۶۰ درصد جمعیت قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت هدف استان قم در مرحله دوم از نظر کووید۱۹ غربالگری شدند.

سیامک محبی درگفت‌وگویی افزود:‌ در مرحله دوم غربالگری، جمعیتی بیش از ۵۷۸ هزار تن تاکنون از نظر کووید ۱۹ غربالگری شده‌اند که ۶۰.۷۶ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

توزیع ۱۵ هزار بسته غذایی میان نیازمندان

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قم گفت: در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مؤمنانه به نیازمندان، یک میلیون بسته غذایی درسراسر کشور توزیع می‌شود که ۱۵ هزار بسته به قم اختصاص دارد.

حسن عندلیب درآیین آغاز رزمایش «همدلی و احسان» در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه، با بیان این‌که شروع این رزمایش از اماکن مقدس و متبرک در پنج استان تهران، قم، خراسان رضوی، فارس و سیستان و بلوچستان است، افزود علاوه بر تعداد بسته‌های موردنظر، هر اندازه که مردم و خیران در ادامه کار به این رزمایش کمک کنند، به همان میزان نیز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به نیازمندان کمک خواهد کرد و کمک‌ها افزایش خواهد داشت.

رمضان نقطه اوج همدلی مردم در لبیک به رهبری

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) درپیامی به مناسبت رزمایش مواسات و مومنانه گروه‌های مردمی گفت: نقطه اوج این شکوه و ایثار ماه مبارک رمضان بود که در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب واژه مواسات در راه خدمت به محرومان و دردمندان این امت جلوه‌ای دیگر پیدا کرد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی درپیام خود آورده است: از آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا بار دیگر آزمونی سخت در برابر مردان و زنان کشور پهناور اسلامی ایران قرار گرفت که به خواست خدای بزرگ از آن سرافراز بیرون آمدند.

جان‌فشانی کادر درمانی در تاریخ ایران خواهد درخشید

استاندار قم گفت: مدافعان سلامت همچون دفاع مقدس از جان خود در دفاع از جان مردم گذشتند و این جان‌فشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌ها به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی خواهد درخشید.

بهرام سرمست در آیین تجلیل از بانوان خیر استان قم؛ آرامش نسبی امروز را مدیون رفتار ستودنی کادر درمانی، پرستاری، پزشکی و خدماتی استان در مبارزه با کرونا دانست.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.