پارسال ۲۶۲ میلیارد تومان پرونده قاچاق درگمرکات قم تشکیل شد
پارسال ۲۶۲ میلیارد تومان پرونده قاچاق درگمرکات قم تشکیل شد
مدیرکل گمرکات قم با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا راهبردی مهم برای تحقق جهش تولید است،‌ گفت:‌ درسال ۹۸،‌ ۲۶۲ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان پرونده برای کالاهای قاچاق در گمرکات استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم،محمد خلیلی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: از جمله مهمترین اهداف گمرکات قم در سال‌جاری برای کمک به تحقق جهش تولید مبارزه گسترده‌تر با قاچاق کالا در استان است.

وی درهمین رابطه با اشاره به آمار کشف کالاهای قاچاق درسال ۹۷ و ۹۸ توسط گمرکات قم گفت: در سال ۹۸، ۳۷۵ فقره پرونده به ظن قاچاق درگمرکات استان قم به ارزش ۲۶۲ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان و به وزن پنج میلیون و ۱۹۸ تن تشکیل شد که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پرونده ۴۹ درصد و از نظر ارزش کالای مکشوفه ۱۵۳ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این مقایسه آماری به خوبی نشان می‌دهد گمرکات قم درمبارزه با قاچاق از تمام ظرفیت‌های خود و سایر دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌کند و این روند در سال‌جاری با توجه به راهبرد جهش تولید و ضرورت حمایت بیشتر و بهتر از کالاهای داخلی مضاعف خواهد شد.

خلیلی بیان کرد: اغلب کالاهای مکشوفه که برای آنها در گمرکات استان پرونده قضایی تشکیل شده شامل فرآورده‌های نفتی،‌ خودرو سواری،‌ لوازم خانگی، پارچه، سیگار و لوازم آرایشی و بهداشتی است.

وی افزود: گمرکات استان درجریان کشف کالاهای قاچاق با سایر دستگاه‌های متولی همچون نیروی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده دارد و نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به بازار استان به کار گرفته است.

وی همچنین در خصوص درآمد گمرکات استان در سال ۹۸ گفت: درسال گذشته، گمرکات استان قم ۴۱۲ میلیارد تومان درآمد داشته است که از مجموع کل درآمدها ۱۲۰ میلیارد تومان ۹ درصد مالیات برارزش افزوده و ۳ میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان هم درآمد استانی بوده است که از نظر رشد درآمد نسبت به سال ۹۷ رشد هشت درصدی داشتیم.