رفع تصرف ۵۱ هزار و ۱۱۵ متر مربع از اراضی ملی قم
رفع تصرف ۵۱ هزار و ۱۱۵ متر مربع از اراضی ملی قم
درودیان گفت: از ابتدای فرودین‌ماه تا به امروز در بخش‌های جعفریه و کهک به همت مأموران یگان حفاظت این اداره‌کل از تصرف ۵۱ هزار و ۱۱۵ متر مربع از اراضی ملی جلوگیری شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علی درودیان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به فعالیت‌های یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم طی هفته و ماه گذشته گفت: مأموران یگان حفاظت بخش کهک به دنبال گشت و مراقبت در اراضی ملی، تصرفی مبنی بر شخم و غرس نهال که خود یکی از راهکار‌های تصرف اراضی ملی است را مشاهده کردند.

او اضافه کرد: مأموران با انجام هماهنگی‌های لازم در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع به‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و تخریب انفال، نسبت به نزع نهال از اراضی ملی اقدام و مساحت ۴۴ هزار و ۱۹۳ متر مربع از اراضی ملی روستای ورجان را رفع تصرف کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از تصرف اراضی ملی منطقه امیرآباد بخش جعفریه با استفاده از روش فنس‌کشی یاد کرد و گفت: مأموران یگان حفاظت بخش جعفریه با دستور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری از تصرف دو هزار و ۷۴ متر مربع از اراضی ملی در این منطقه جلوگیری کردند.

او ادامه داد: از اول تا هفدهم فرودین‌ماه نیز مأموران یگان حفاظت بخش کهک چهار هزار و ۸۴۸ متر مربع از اراضی ملی این بخش که توسط برخی از افراد مشخص با غرس نهال تصرف گردیده بود را رفع تصرف کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم یادآورشد: در مجموع از ابتدای فرودین‌ماه تا به امروز در بخش‌های جعفریه و کهک به همت مأموران یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از تصرف ۵۱ هزار و ۱۱۵ متر مربع از اراضی ملی جلوگیری شده است.