اهمیت بالای بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی در دانشگاه‌ها
اهمیت بالای بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی در دانشگاه‌ها
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده فضای مجازی برای فعالیتهای فرهنگی دانشگاه‌ها اهمیت بسیار ویژه ای دارد زیرا دانشگاه‌ها محل حضور و فعالیت نخبگان علمی و فرهنگی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم،حجت‌الاسلام دکتر قربانی مبین در گفت وگو با ایسنا منطقه قم عنوان کرد: فناوری‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی نوین مجازی، فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی و سیاسی را برای انقلاب اسلامی ایران چنان برجسته نموده که استمرار و تکامل انقلاب اسلامی منوط به توجه ویژه در این زمینه است لذا رهبر معظم انقلاب در مواضع متعددی بر حضور جوانان انقلابی به ویژه دانشجویان در فضای مجازی تاکید داشته اند‌.

وی افزود: فعالیت فرهنگی در فضای مجازی وقتی موفقیت آمیز و پرثمر خواهد بود که جریان‌ساز باشد و این مهم  مگر با شناسایی و فعال نمودن ظرفیت گروههای مؤثر فرهنگی در عرصه مجازی محقق نخواهد شد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی قم گفت: بهره‌مندی از  ظرفیتهای گسترده فضای مجازی برای فعالیتهای فرهنگی دانشگاه ها اهمیت بسیار ویژه ای دارد زیرا دانشگاهها محل حضور و فعالیت نخبگان علمی و فرهنگی کشور است.

وی ادامه داد: به منظور بهره مندی از ظرفیتهای فضای مجازی برای فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها سامانه آموزش مجازی را برای دانشگاهیان راه‌اندازی نموده که عناوین مختلف فرهنگی سیاسی را برای معرفت افزایی و توانمندسازی دانشگاهیان ارائه نموده است.
قربانی مبین افزود: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم با همکاری مدیریت فرهنگی دانشگاه پس از نیاز سنجی از دانشگاهیان صنعتی قم تاکنون ۳۷ دوره آموزشی با عناوین مختلف را در سامانه فوق الذکر برای آنان برگزار نموده است.

وی در ادامه این دوره های آموزشی را معرفی کرد و گفت: از جمله این دوره ها می توان به دوره آموزشی نیمه شعبان، دوره آمورشی سواد رسانه ای، شکوه انقلاب دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی، نسیم رحمت۱ تفسیر قرآن ویژه ماه مبارک رمضان، نسیم رحمت۲ تفسیر آیه الکرسی، نسیم رحمت۳ حکمت عبادات، دوره آموزشی هیئت فاطمیون خواهران، دوره آموزشی پدافند غیر عامل، طرح شهید کامیاب، دوره دانشجو و آرمان خواهی، افتخار به گذشته امید به آینده، ضیافت، انقلاب فاطمی، مولود کعبه، نگین آفرینش، دوره آموزشی شکوه ولایت، سبک زندگی دانشجویی، دوره آموزشی آنچه که یک ترم اولی باید بداند، روابط دختر و پسر، دوره آموزشی جاد دانشگاه صنعتی قم اشاره کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: حداقل ۶۰۰نفر دانش پژوه به صورت مرتب در دوره های تعریف شده شرکت می‌کنند. دفتر نهاد رهبری در این دانشگاه توجه ویژه به گسترش فعالیت در عرصه های مختلف مجازی خواهد داشت.
قربانی مبین در پایان گفت: امید است با تأسی به سیره اهل بیت علیهم السلام بتوانیم در راستای تعالی دین مبین اسلام و دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی ایران گام برداریم.

انتهای پیام