امسال اعزام مبلغ از قم به همدان نداریم/ فعالیت‌های دینی فقط در قالب مجازی
امسال اعزام مبلغ از قم به همدان نداریم/ فعالیت‌های دینی فقط در قالب مجازی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه 800 مبلغ بومی در ماه رمضان امسال فعال خواهند بود گفت: امسال اعزام مبلغ غیربومی نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم،حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تلاش ستاد مقابله با کرونا در کشور مبنی بر بازگشایی مساجد و اجتماعات دینی است اظهار کرد: با این وجود و در صورت عدم بازگشایی مساجد نیز برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تبلیغی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ماه رمضان در دو قالب برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها هدایت فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است  به طوری که مبلغان و روحانیون مساجد روستاها و شهرها گروه‌های مجازی را برای تبلیغ تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه در این شرایط از وضعیت حضوری نیز غفلت نشده است افزود: در نقاطی که بستر اعزام مبلغ است، اعزام مبلغ خواهیم داشت اما برنامه‌ها در قالب اجتماعات نیست و ارتباطات چهره به چهره و فردی خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال مبلغ اعزامی از قم در سطح روستاها و شهرها نداریم اضافه کرد: امسال تنها می‌توان از مبلغان بومی استفاده کرد و پاسخگویی به شهبات و مسائل شرعی را دارند.

نظیری با اشاره به اینکه امسال در فضای استان بالغ بر ۸۰۰ مبلغ بومی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: ظرفیت حضور مبلغان نصف شده اما همین تعداد از مبلغان نیز در روستاها و شهرها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه جزءخوانی قرآن نیز در حال ضبط است تصریح کرد: یکی از بسترهای مجازی تبلیغ از طریق صدا و سیما است به طوری که ۱۲ برنامه که ۶ برنامه در حوزه سیما و ۶ برنامه در حوزه صدا است، تدارک دیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اضافه کرد: جزخوانی قرآنی اکنون در حال ضبط در امامزاده عبدالله(ع) و امامزاده اسماعیل(ع) است که در روزهای ماه مبارک رمضان از شبکه همدان پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌ها و مرکز استان مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی راه‌اندازی شده است افزود: همچنین از کارشناسان حوزه مذهبی نیز دعوت شده تا در ماه رمضان در قالب برنامه منسجم در صدا و سیما ارائه گفت‌وگو داشته باشند.